Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 477 van 592 EersteEerste ... 377427467475476477478479487527577 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.761 t/m 4.770 van 5912
  1. #4761
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb net een nieuw Stratje! Zal morgen eens wat foto's schieten van het duo

  2. #4762
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard


    Practice cures most tone issues - John Suhr





  3. #4763

    Standaard

    Ik heb onlangs een Cimar stratocaster kopie gekocht. Het betreft een type met ''bullit'' truss rod en een grote headstock:






    De gitaar werkte niet goed toen ik hem kocht, en er moest ook nog wel een en ander aan gebeuren. De bevestigingsgaten in de hals waren uitgeboord, en vervolgens voorzien van stukken plug om meer grip te krijgen (schijnbaar kon de hals niet meer goed worden vastgezet). Bij deze operatie was ook een hap hout losgekomen welke niet meer is bevestigd. De hiel van de hals zag er echt gehavend uit. Ik heb de hele boel gereconstrueerd met houtpasta, en vervolgens de gaten opnieuw geboord. De hals zit er nu weer degelijk op. De 3-standenswitch werkte ook niet, maar gelukkig liet deze zich smeren met WD-40 en doet hij het inmiddels naar behoren. De missende witte knoppen heb ik al verzameld, en worden nu een beetje bijgekleurd.

    Verder is de strat in redelijk goede staat. Wel heeft hij de nodige ''battle-scars'', maar dat ziet er bij een geleefde gitaar niet verkeerd uit. De gitaar speelt en klinkt overigens meer dan prima

    Heeft iemand misschien een idee wanneer dit specifieke type gitaren gemaakt/verkocht zijn? Ik heb op de gitaar geen aanduidingen gevonden in de vorm van een serienummer of aantekening die kunnen helpen met het dateren. Wel is er een sticker van Dirk Witte aangebracht, misschien dat deze wel het tijdvak kan verkleinen

  4. #4764
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dit is een gitaar uit de 70's! Gaaf ding

  5. #4765
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat, afgaande op houtstructuur, finish en hardware de gitaar uit de Fujigen fabriek komt en eind zeventig/begin tachtig is. De driedelige poly body wijst naar een standaard model van zeg, 50.000 yen.
    Is die pickguard van plastic of van metaal?

    Normaal gesproken zit op de plek van de Witte sticker de Japanse model sticker. Misschien zit het er nog, hebben ze het er gewoon overheen geplakt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 april 2014 om 12:30
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #4766

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. De PG is van plastic, 3 laags. Ik zal de sticker eens checken straks.

  7. #4767

    Standaard

    Ik heb even gevoeld, maar er lijkt geen stickertje meer op te zitten. Op de hals en in de pocket is ook geen info te vinden.

  8. #4768
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2012
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    326

    Standaard




  9. #4769

    Standaard

    Mooie plank!....maareh..die autoradio kan echt niet!

  10. #4770
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2012
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingstring Bekijk bericht
    ....maareh..die autoradio kan echt niet!
    Ik pleit schuldig , we zijn op zoek naar een meer periode correct model.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top