Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 459 van 592 EersteEerste ... 359409449457458459460461469509559 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.581 t/m 4.590 van 5912
  1. #4581
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Stratocaster duid op de vorm van de gitaar.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  2. #4582
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    De naam Stratocaster is wettelijk gedeponeerd door Fender. Strikt genomen zijn dus allen Fenders of Squiers dan ook Strats. In de volksmond wordt elke gitaar met deze (of nagenoeg deze) bodyvorm een Strat genoemd.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  3. #4583
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 april 2013
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    23

    Standaard

    Mijn vraag was dan ook of er een groot klasse verschil zit tussen mijn gitaar en bijv een Phoenix Strat van de Kijkshop?

  4. #4584
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Het verschil van mijn kijkshopstrat met een fender of squier die ik welleens bespeeld heb zit hem vooral in de afwerking. De fenders die ik wel eens uit de muur getrokken heb waren zogezegd speelklaar. Een kijkshopstrat/aldistrat/lidlstrat hebben doorgaans nog een afstelbeurtje nodig.(vooral de intonatie van die van mij klopte van geen kant) Het wil wel prima klinken als een strat verder maar in het geluid mis ik wel een beetje hoog en een beetje laag. Ook de hardware begaf het vrij snel (al was dat meer mijn eigen fout.) Maar prijs/kwaliteit gezien krijg je toch wel waar voor je geld.
    En als je wilt experimenteren met electronica enzovoorts maar niet op je dure gitaar, kun je best erop oefenen.

    Maar dit is slechts mijn ervaring.
    Laatst gewijzigd door nickofzo; 26 april 2013 om 22:18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  5. #4585
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 april 2013
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    Het verschil van mijn kijkshopstrat met een fender of squier die ik welleens bespeeld heb zit hem vooral in de afwerking. De fenders die ik wel eens uit de muur getrokken heb waren zogezegd speelklaar. Een kijkshopstrat/aldistrat/lidlstrat hebben doorgaans nog een afstelbeurtje nodig.(vooral de intonatie van die van mij klopte van geen kant) Het wil wel prima klinken als een strat verder maar in het geluid mis ik wel een beetje hoog en een beetje laag. Ook de hardware begaf het vrij snel (al was dat meer mijn eigen fout.) Maar prijs/kwaliteit gezien krijg je toch wel waar voor je geld.
    En als je wilt experimenteren met electronica enzovoorts maar niet op je dure gitaar, kun je best erop oefenen.

    Maar dit is slechts mijn ervaring.
    Ik heb dit setje ook gekocht om op te oefenen. Gewoon voor de lol. De kleur was ook meegenomen, omdat ik fan ben van de Peppers, waar John Frusciante doorgaans op sunburst strats speelte. Josh Klinghoffer heeft dan 2 zwarte en een sunburst te leen van drummer Chad Smith. Josh speelt voornamelijk op een zwarte waar hij er 2 van heeft. En geloof dat hij pas is wezen shoppen bij de Fender custom shop ofzo.

    Maar ik ben zelf erg gefacineerd door dit mooie instrument al kan ik nog geen akkoord spelen.

  6. #4586
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Mooi is ie zeker, en daarbij is het natuurlijk ook exemplarisch gezien welke goed of niet goed is.(ik sprak natuurlijk vanuit mijn eigen ervaring met mijn kijkshop gitaar.) in 2 "dezelfde" gitaren kan een wereld van verschil zitten. Duur of goedkoop maakt niet uit. Nou nog even leren spelen dan en dan komt de rest vanzelf wel.

    edit: dat bij mij de hardware faalde zat hem in het feit dat het mijn eerste gitaar was en ik dus van blijdschap ermee door huis rende tot het moment ik de stemmechanieken uit de kop sloeg toen de kop van de gitaar tegen de deurpost aanknalde.
    Laatst gewijzigd door nickofzo; 26 april 2013 om 22:54
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  7. #4587
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 april 2013
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    23

    Standaard

    Ja dat is natuurlijk ook niet slim haha. Nieuwe nek dus? Of is de nek dan duurder dan het hele setje bij elkaar haha. Ik heb hier nu ook een Phoenix strat van mijn buurman staan. Deze had ik te leen voor ik mijn eigen kocht vorige week. Maar opzich is het ook wel een mooi setje, alhoewel ik er dna weinig verstand van heb.

    Weet niet of deze foto bekend was, maar leuk om te zien.
    Gitaren van Klinghoffer tijdens een optreden:

    Dit is een foto van de gitaren van John tijdens de Californication tour in 2000. Eén van deze Tele's is nu van Josh. In de Stadium Arcadium tour had John 2 Strats extra. Een Fiesta Red en een Olympic white. En hij had ook nog een jaguar geloof ik.

  8. #4588
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 april 2013
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    23

    Standaard

    Ik ben dit topic wel aan het vol spammen zo, maar wat ik me afvroeg: ik kom dit vaak tegen:

    Dat gitaristen het klepje op de achterkant weg laten. Zodat je gelijk tegen de veren aan kijkt. Wat heeft dit voor nut? En hoeveel van die veren moeten er eigenlijk op zitten? Ik heb er 4.

  9. #4589
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Volgens sommigen zou de gitaar er "opener" door klinken. Ik vind het gewoon onhandig bij het snaren verwisselen, daarom blijft die eraf.

    Aantal veren, da's naar smaak. Hoe meer veren, hoe zwaarder de tremoloactie. Ik heb er 5.

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #4590
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    nah geen nieuwe neck, slechts een beetje knutselen. Maar dat zijn mooie sets daar. even oefenen en je hebt ook zon set gitaren
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top