Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 441 van 592 EersteEerste ... 341391431439440441442443451491541 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.401 t/m 4.410 van 5912
  1. #4401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    En de tremelo vat je dan weer niet op Het rosewood is niet helemaal standaard rosewood, maar Pau Ferro zoals ook op de fender SRV gedaan is.
    Waarom heb je eigenlijk een lefty tremolo gebruikt? Het ziet er in ieder geval erg gaf uit, maar heeft dit ook effect op je spel of is dit een voordeel tijdens het spelen?

  2. #4402
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Doe ik altijd. Ligt voor mij een stuk natuurlijker in de hand op een of andere manier (wel met een rechtshandige arm). Op de een of andere manier kan ik zo makkelijker spelen en tegelijk de tremeloarm bedienen.

    Lefty hals vind ik makkelijker en sneller stemmen tussendoor, het oogt apart en ik heb het idee dat de bassnaren lekkerder klinken en dat je met benden minder ruimte hoeft te verzzetten op de hoge snaren (korter achter de topkam).

    De hals op de groene heb ik ook echt als een lefty gebouwd, dus met een niet verkleurd vierkant bij de hiel, decal ondersteboven en ook sidedots aan de onderkant van de hals.
    147-c Guitars

  3. #4403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ja hoor, de gitaar zelf is echt waanzinnig qua klank, maar de relic is slecht gedaan en veel te ver over de top (beginnersfout #1)
    Zonde van de relic inderdaad, maar ik snap wel de gedachte erachter. Is de hele gitaar eerst lake placid gemaakt of alleen de plekken waar de pink weggeschuurd is? Op een of andere manier vind ik al al die matte mint achtige kleuren vet op een strat! Gave plank!

  4. #4404
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Doe ik altijd. Ligt voor mij een stuk natuurlijker in de hand op een of andere manier (wel met een rechtshandige arm). Op de een of andere manier kan ik zo makkelijker spelen en tegelijk de tremeloarm bedienen.

    Lefty hals vind ik makkelijker en sneller stemmen tussendoor, het oogt apart en ik heb het idee dat de bassnaren lekkerder klinken en dat je met benden minder ruimte hoeft te verzzetten op de hoge snaren (korter achter de topkam).

    De hals op de groene heb ik ook echt als een lefty gebouwd, dus met een niet verkleurd vierkant bij de hiel, decal ondersteboven en ook sidedots aan de onderkant van de hals.
    heb je lefty trem niet vooral gezet als SRV fan?

    Ik denk nl dat SRV zelve het vooral heeft gedaan als Hendrix fan.

    Ik vind het zeker niet makkelijker. SRV zelf ook niet vermoed ik, want nummers waarbij hij uitgebreid zijn whammy gebruikt, speelt hij steevast niet op zijn nr 1 maar op strats met rechtshandige trems.

  5. #4405
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    In eerste instantie wel ja, maar ik ben er zo aan gewend geraakt dat ik echt moeite heb met een normale tremelo, en ik ben niet de enige wat dat betreft. Heb het vaker gehoord en gelezen. De pook valt wat rechter in je hand op het moment dat je met plectrum tussen duim en wijsvinger speelt.
    147-c Guitars

  6. #4406
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Het is maar hoe je je zelf aanleert hoe met de trem om te gaan. Wordt alleen lastiger als je de tremelo wilt gebruiken tegelijk met de volume knop.

  7. #4407
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Ff een vraagje hurr, ik denk ik zal hem gewoon hiero vragen.
    Het gaat over een fender strat USA standaard. Zijn ze van nu (2012) beter dan van 1997. Of andersom. Zijn ze van 1997 slechter dan van nu? Ik dacht dat ik zoiets ooit is gehoord had.. Een andere bug wel toch?

    Grz

  8. #4408

    Standaard

    Ik lees net dat de american standard 2012 geleverd wordt met verouderde plastic onderdelen...

    Heb je dan nu geeneens meer de keuze in relic of niet. Komt me een beetje de strot uit.

  9. #4409
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    153

    Standaard

    Waar heb je dat gelezen dan? Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat ze geen spierwitte slagplaten, knoppen en pickup covers gebruiken. Dit heeft weinig met "relic" te maken omdat er geen krassen en dergelijke op zitten. Dus je hebt dan ook niet zoveel om een beetje je strot uit te laten komen..
    Ik was nieuwsgierig

  10. #4410
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nieuw stratje gebouwd, Joris? Gaaf ding!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top