Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 587 van 592 EersteEerste ... 87487537577585586587588589 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.861 t/m 5.870 van 5912
  1. #5861
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Hier mijn EJ strat. Inmiddels een maand of drie in mijn bezit, honeymoon is over. Het brug element is tele-achtig goed, hals en midden element vond ik wat steriel als je clean speelt (met overdrive zijn ze behoorlijk goed hoor). Had nog een set CS Fat ‘60s liggen, die er in gesoldeerd. Zéér tevreden over het resultaat in hals en midden positie (Hendrix, Mayer) en tussenstandjes (Knopfler), maar de originele brug pickup weer terug gezet. Ben er nu wel echt bijzonder content mee, wat betreft sound, bespreekbaarheid maar toch ook de looks 🎸


  2. #5862
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ben er nu wel echt bijzonder content mee, wat betreft sound, bespreekbaarheid maar toch ook de looks 🎸
    [/IMG]
    De bespreekbaarheid van strats vind ik tegenvallen, die van les pauls ook trouwens

    Maar die binding rond de hals is damn sexy!

  3. #5863
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Die halsbinding geeft een beetje een “my first sony” vibe.
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #5864
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ach, kwestie van smaak, als ze hem hadden gemaakt zonder binding, had ik em ook gekocht, voor mij is het gewoon een erg goed gebouwde strat. Aan de binding ben ik zelf inmiddels gewend.

  5. #5865
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De bespreekbaarheid van strats vind ik tegenvallen, die van les pauls ook trouwens

    😝 k*t auto correct van m’n aaiphone...

  6. #5866
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De bespreekbaarheid van strats vind ik tegenvallen, die van les pauls ook trouwens
    Ligt er precies aan hoe je ze afstelt. Ik denk niet dat je hier een algemene uitsprak over kan doen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #5867
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ligt er precies aan hoe je ze afstelt. Ik denk niet dat je hier een algemene uitsprak over kan doen.
    Over de bespeelbaarheid geef ik je gelijk, over de bespreekbaarheid blijf ik nog even bij mijn standpunt

  8. #5868
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt. Ik vond ook altijd dat strats met 7,25” radius tegenvielen qua spelcomfort maar door hoog genoeg afstellen spelen ze toch heel soepel en bendings gaan probleemloos.

  9. #5869
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als we het toch over strats hebben, hier eentje van mijn Maybach:

    Mooie gitaar. Exact dezelfde kleurencombi als de tele die ik had. Niet dat ik een sunburst-afficionado pur sang ben, het was gewoon de beste van een heleboel tele's die ik had geprobeerd.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #5870
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Wilde dit weekend m'n strat even opfrissen en wat verkennend onderzoek doen ten behoeve van een eventuele elementenwissel. Bij het afhalen van de snaren merkte ik een wat los zittend snaarmechaniek op. Het werd wat spannender toen bleek dat hij niet vast te draaien was. Wat bleek: het busje wat door de kop komt en waardoor de snaarpost loopt, was losgekomen van het mechaniek. Onherstelbaar... maar ach, na 24 jaar.

    Prima gelegenheid om een update te doen: helemaal modern zo, locking en staggered.



    Monteren was een werkje van niks en had in bijna de helft van de tijd gekund die ik er nu aan besteedde, omdat ik er pas bij mechaniek 4 achter kwam dat ik de korte en de lange posts verwisseld had.
    Turn it up • Bring the noise

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top