Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 591 van 592 EersteEerste ... 91491541581589590591592 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.901 t/m 5.910 van 5912
  1. #5901
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Die Goto's zijn goud waard! Voor dit geld vind je geen betere.
    Die toplock zou me ernstig irriteren! Ik snap heel goed dat je 'm niet meer wilt terugsturen.
    Je zou de schroefgaatjes kunnen dichtmaken en opnieuw kunnen boren (op de goede plaats).
    Anyway, leuk gitaartje!

  2. #5902
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap dat dan weer niet. Overigens lijkt mij die FR geen echte FR maar een kopie.

  3. #5903
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Herken ik wel. Ik had ooit een strat hals bij Musikraft besteld, ongefinished. Zelf mooi gestained en gefinished met tru-oil. Alles goed en wel, tijdje op gespeeld. Na een poosje vond ik de hals iets te rond staan naar mijn smaak. Dacht even een klein draaitje geven aan de trussrod. Bleek die hals met geen mogelijkheid rechter te krijgen. Trussrod zat op een gegeven moment aan einde bereik van schroefdraad. Hals nog te rond. Ik las er destijds enkele meldingen meer over op internetfora, mogelijk verkeerde trussrods gebruikt een tijdje bij Musikraft. Ging ik het melden bij Musikraft, was de mededeling dat garantie vervallen was omdat ik een unfinished neck had besteld en zelf gefinished/ge-oiled. Enige optie wat ze aanboden was dan retourneren naar USA en dan aan hun beoordeling overlaten. Uiteindelijk heb ik daar vanaf gezien, weer verzendkosten, weken wachten, onzekere uitkomst van hun beoordeling, etc.

    Ik heb mijn verlies gepakt. Hals staat nu te verstoffen in een hoekje. Mooi ding hoor, met o.a. echte clay dots als optie. Maar waardeloos brandhout. Ooit nog een bouwer naar laten kijken, heeft daar paar dagen in een soort klem met warmtelampen etc. gestaan. Uiteindelijk zonder resultaat.


    Wel een kut antwoord van dat Musikraft dan hé. Hoe kan je nou ten tijde van het oliën weten of de hals te bol staat en de halspen niet af te stellen is. Je gaat toch eerst de hals behandelen en dan pas op de gitaar zetten normaal gesproken. Van Musikraft mag je toch ook wel meer verwachten. Zonde man.

  4. #5904
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik snap dat dan weer niet. Overigens lijkt mij die FR geen echte FR maar een kopie.
    Gotoh GE1996T. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar die schijnen de laatste jaren beter te zijn dan originele Floyds. Ze komen standaard bijv. ook al met brass blokken. Die heb ik wel vervangen voor een dikker blok (en dat verschil was nogal merkbaar), maar da's nog 's wat anders dan het blokje wat er aan een originele Floyd zit. Ik heb ook bewust voor de Gotoh gekozen na me ingelezen te hebben. Behoorlijk wat gitaarbouwers gebruiken liever Gotoh Floyds dan de originele. Vooral de laatste jaren schijnt Floyd Rose niet meer zo geweldig te zijn. Ook Schaller schijnt betere Floyds te maken tegenwoordig.

  5. #5905
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Die Goto's zijn goud waard! Voor dit geld vind je geen betere.
    Die toplock zou me ernstig irriteren! Ik snap heel goed dat je 'm niet meer wilt terugsturen.
    Je zou de schroefgaatjes kunnen dichtmaken en opnieuw kunnen boren (op de goede plaats).
    Anyway, leuk gitaartje!
    Hou op, schei uit! Eigenlijk zou ik het hier niet eens neer moeten zetten zo schaamtevol is het. Ik heb dat dus geprobeerd, met een soort houtvuller. Daarna van boven twee schroeven erin. Maar het wilde maar niet stevig zitten en ik snapte maar niet waarom. Uiteindelijk had ik zoiets van ik ram de oude gaten er wel weer door met de originele schoeven. Nou, dat was ook geen probleem, zo zacht was dat spul. Leergeld... Leergeld...

  6. #5906
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De eerste Schaller FR waren dramatisch; gegoten ipv gebogen en gehard.
    Ik heb een aantal versies; een Gotoh, een echte USA FR, een gegoten Schaller FR-2 met later gekochte zadels, een FR 1000, geen idee wat dat is maar werkt prima.

  7. #5907
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wel een kut antwoord van dat Musikraft dan hé. Hoe kan je nou ten tijde van het oliën weten of de hals te bol staat en de halspen niet af te stellen is. Je gaat toch eerst de hals behandelen en dan pas op de gitaar zetten normaal gesproken. Van Musikraft mag je toch ook wel meer verwachten. Zonde man.
    Ja dat precies. Naar mijn idee ga je niet eerst een week op die unfinished neck spelen om te kijken of het bevalt en of het ding goed af te stellen is.

    Maar goed, ze geven aan op hun site: If we ship a neck raw, any issues resulting from atmospheric conditions like warp and twisting are not covered. Please keep this in mind if you choose “Raw” as the finish option.

    Heb hier 2 Warmoth necks liggen waar ik precies hetzelfde mee gedaan heb, unfinished besteld en zelf afgewerkt. Geen enkel probleem.

    Helaas is iets met vergelijkbare keus, opties, mogelijkheden etc. in Europa niet te krijgen. Tenminste, ik heb het nog niet gevonden. Allparts enigzins, maar minder opties in neckprofielen, nut width, combinaties daarvan enz.

  8. #5908
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb daar ook wel 's op gezocht binnen Europa. Echt helemaal niks. Ik had al een hele goeie ervaring met Warmoth en op zich is deze gitaar verder eigenlijk ook dikke prima. Heel erg resonant en dat is m'n Warmoth/Rikkers tele ook.

    Ik heb nu een projectje lopen bij BYO, ook Amerikaans. Nu 's iets met een set neck, een Les Paul Jr model. Het duurt wel erg lang voordat ze klaar zijn helaas, maar dat zal ook met de corona perikelen te maken hebben. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit! Ik ben nu in ieder geval iets wat beter voorbereid door de ervaringen met deze strat. Geduld bijv., da's iets wat ik nu wel ga betrachten.

  9. #5909
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je geen intonatie problemen?
    Misschien is de toets te kort en staat de locking nut qua afstand precies goed
    Laatst gewijzigd door Plant; 17 april 2021 om 22:59
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #5910
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Of de zelf geïnstalleerde Floyd precies goed verkeerd.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top