Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 579 van 592 EersteEerste ... 79479529569577578579580581589 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.781 t/m 5.790 van 5912
  1. #5781
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat is nu eigenlijk het verschil tussen zo'n NOS en een AVRI...?

  2. #5782
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Behalve dat die NOS uit de CS komt en een AVRI niet zou ik het zo niet direct in specificaties kunnen uitdrukken.

    Voor zover ik weet zijn de AVRI's enkel met 7,25" radius leverbaar. Daar gaan diverse verhalen over uitfretten over de ronde (hoewel ik van Gilmour ook wel aardige bends kan heugen en volgens mij heeft die een vrij vintage stratje) dus dat trekt me niet direct aan...

  3. #5783
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    gilmours stratjes hebben lange tijd een charvel vervangings nek gehad en later een customshop Fender, ik vermoed dat de radius dus wel wat hoger was op zijn strats
    life sucks and then you die

  4. #5784
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    gilmours stratjes hebben lange tijd een charvel vervangings nek gehad en later een customshop Fender, ik vermoed dat de radius dus wel wat hoger was op zijn strats
    Zijn Black Strat kreeg net voor The Wall inderdaad een Charvel nek en later weer een '57 reissue nek met 7.25" radius.
    Zijn rode strat met EMG's heeft altijd een 7.25" radius gehad.

  5. #5785
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    De solo van het nummer “the Wall” is op een Gibson Les Paul met P90 elementen gespeeld


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #5786
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De solo van het nummer “the Wall” is op een Gibson Les Paul met P90 elementen gespeeld


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Joh.....



    Maar goed... ik snap het hele gedoe over 7.25 niet zo goed...... vroegah was er niets anders.

  7. #5787
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Totdat ik mn Maybach strat met 7,25” radius kocht was ik ervan overtuigd dat dit invloed op bendings had. Maar nee. Kwestie van iets hoger de snaren afstellen en je kunt net zo comfortabel spelen als met 9,5” fretboard radius.
    Hendrix trok ook als een gek de snaren van zn strat omhoog met....jawel, 7,25” fretboard radius.

  8. #5788
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Totdat ik mn Maybach strat met 7,25” radius kocht was ik ervan overtuigd dat dit invloed op bendings had. Maar nee. Kwestie van iets hoger de snaren afstellen en je kunt net zo comfortabel spelen als met 9,5” fretboard radius.
    Hendrix trok ook als een gek de snaren van zn strat omhoog met....jawel, 7,25” fretboard radius.
    Precies.... en dan was er in die tijd niet eens een fatsoenlijke snarenset op de markt.

  9. #5789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Precies.... en dan was er in die tijd niet eens een fatsoenlijke snarenset op de markt.
    In die tijd waren er betere snaren dan in de huidige tijd............
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  10. #5790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wat is nu eigenlijk het verschil tussen zo'n NOS en een AVRI...?
    In specs is er volgens mij weinig verschil, de NOS hoort als Custom Shop gitaar uiteraard in alles net iets beter te zijn. Maar dat CS logo op de headstock is naar mijn idee ook een beetje een status dingetje.

    De American Originals (vervanger van de AV) hebben trouwens wel een 9.5" toets.

    De PRS Silver Sky heeft een 7.25" toets en er is een filmpje waarin John Mayer laat zien dat dit bends niet belemmerd.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top