Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 559 van 592 EersteEerste ... 59459509549557558559560561569 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.581 t/m 5.590 van 5912
  1. #5581
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hier kun je wat lezen:
    http://www2.fender.com/experience/tech-talk/fret-sizes/

    Mail ze anders!

  2. #5582
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Niet heel traditioneel, maar wel een cool stratje

    https://www.rjvguitars.com/product/2...-coa-case-2015

  3. #5583
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Eindelijk met slagplaat. Het midden en nekelement eruit gesloopt, inclusief de potmeters, kon er geen vriendjes mee worden. Heeft ook een slagveld opgeleverd, want gat voor de potmeter kwam niet overeen en rear of front loaded zijn niet voor niks twee verschillende dingen ben ik achter gekomen. Was, of is nog steeds, rear loaded en er moest dus flink gedremeld worden om de potmeter op de juiste plek te krijgen. Maar het zit en ik ben er blij mee! Ook weer 's een nieuw element, namelijk een SD 59'/custom hybrid, die echt heel erg tof is in deze strat. Ik zeg nooit nooit (zei ik het twee keer), maar de kans is nu wel heel erg aanwezig dat dit element 's wel blijft zitten, al was het maar omdat het nu wat lastig is om van elementje te verwisselen.

    Laatst gewijzigd door Brum; 3 december 2017 om 15:02 Reden: typootje

  4. #5584
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    een SD 59'/custom hybrid, die echt heel erg tof is

    You have chosen wisely... !
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5585
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Zo, ik heb eindelijk ook een goeie strat naast mn les pauls




    40th anniversary strat uit 1994 in goede staat en frets nog prima. Moest wel even de boel schoonmaken, nieuw .11 setje snaren erop en toets oliën.
    Nut moest ingevijld worden en nek+brug hadden ook nog wat afstelling nodig.

    Klinkt wel lekker, al ben ik er nog niet helemaal aangewend (ben mn lp traditional gewend).

    Zit een suhr pickup in de bridge(geen idee welke) en de slagplaat is ook niet origineel verder, maar al met al wel een goede deal gehad denk ik.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zo, heb uiteindelijk flink wat werk aan dit gitaartje gehad om hem weer in topstaat te krijgen.
    Was erg vies en de brugzadels/veren/schroeven waren erg verroest. een aantal boutjes in de brugzadels waren dol en zaten muurvast, moest ze ff eraf halen en verhitten om los te krijgen.
    Heb heel de gitaar schoongemaakt en de hals weer netjes in de olie gezet.
    Brugzadels en schroeven gepolijst en alle roest eraf gehaald, daarna weer afgesteld en geintoneerd.
    Setje nieuwe .11's erop en hij speelt toch een stuk lekkerder dan eerst weer.

    Wat me wel een beetje tegenviel is de dikte van de nek ten opzichte van mn les paul, maar daar kan ik wellicht nog wel aan wennen.
    Een ander ding waardoor ik sterk (en miss nog steeds een klein beetje) mee zit is de schelheid van de pickups. Er zitten 2 stock pickups in en 1 suhr pickup in de brug blijkbaar. Ik heb gister pas de slagplaat eraf gehaald om te kijken wat erin zit qua electronica. zat wel een sticker op van original fender, dus wellicht was die slagplaat wel standaard? kan er natuurlijk ook gewoon zo op geplakt zijn.

    de brugpickup was zo goed als onbruikbaar, zo schel was deze voor mijn gevoel. Toen ik de slagplaat eens goed bekeek zag ik iets raars: een soort dubbele potmeter voor de toneknop van de brug.. meteen gegoogled natuurlijk. Wat blijkt nou; die toneknop werkt van 1-5 als een normale toneknop van 250, daarna kan hij een standje ''uit'' en dan heb je nog van 5-10 trebleboost/basscut.
    EUREKA! vandaar dat hij zo schel was... en stiekum dacht ik dat die potmeter kapot was vanwege het standje ''uit' wat een beetje raar voelt tijdens het draaien. Wel grappig, nog nooit zoiets gezien maar schijnt beetje standaard te zijn voor die periode ('94)

    Ik twijfel nog of ik een normale witte slagplaat erop doe en de pickupcover van de suhr vervang voor eentje die dezelfde tint heeft als de rest.

    en stiekem twijfel ik nog t hardst of ik hem niet gewoon moet verkopen en even flink wat geld erbij moet leggen voor een 1957 achtige customshop strat....bijv met overwound pickups en een dikkere hals
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #5586
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Toen ik de slagplaat eens goed bekeek zag ik iets raars: een soort dubbele potmeter voor de toneknop van de brug.. meteen gegoogled natuurlijk. Wat blijkt nou; die toneknop werkt van 1-5 als een normale toneknop van 250, daarna kan hij een standje ''uit'' en dan heb je nog van 5-10 trebleboost/basscut.
    EUREKA! vandaar dat hij zo schel was... en stiekum dacht ik dat die potmeter kapot was vanwege het standje ''uit' wat een beetje raar voelt tijdens het draaien. Wel grappig, nog nooit zoiets gezien maar schijnt beetje standaard te zijn voor die periode ('94)
    https://www.premierguitar.com/articl...Control_Part_1
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #5587
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Da's toch een vrij gangbare TBX tone control en standaard op de meeste usa strats? op de 'Klik" in de middenstand, werkt ie zoals een "normale" tonecontrol op stand 10,met verder doordraaien neemt het laag af

  8. #5588
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Da's toch een vrij gangbare TBX tone control en standaard op de meeste usa strats? op de 'Klik" in de middenstand, werkt ie zoals een "normale" tonecontrol op stand 10,met verder doordraaien neemt het laag af
    Ah ja, zal wel aan mij liggen dan
    Ben de afgelopen 10 jaar vooral gibson fanboy geweest dus had geen idee dat zoiets bestond.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #5589

  10. #5590
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Leuk hoor. Ik kon ooit een 62'er ruilen tegen een paar jaar oude 'nieuwe' strat. Spijt dat ik het niet gedaan heb, al was alleen het hout en de slagplaat origineel.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top