Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 42 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 417
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard Wat vind je nou een echt goed gitaargeluid?

    Zat ik net in de auto, komt een oud nummer langs van Robin Beck, 'First Time' in de originele uitvoering. Ze heeft het ook als een soort house versie opgenomen.

    FF lekker hard gezet en wat mij opvalt is dat zowel het cleane gitaargeluid, als de fluitende distortion in de solo geweldig klinkt.

    Wat vind jij nou een echt wereldsuper geluid?

    http://www.robinbeckrocks.com/home.html
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Zat ik net in de auto, komt een oud nummer langs van Robin Beck, 'First Time' in de originele uitvoering. Ze heeft het ook als een soort house versie opgenomen.

    FF lekker hard gezet en wat mij opvalt is dat zowel het cleane gitaargeluid, als de fluitende distortion in de solo geweldig klinkt.

    Wat vind jij nou een echt wereldsuper geluid?
    De sound van John Petrucci, zowel clean als vervormd werelds ! Als je het mij vraagt het beste gitaargeluid wat ik uberhaupt ken. Maar ja, hij heeft ook een gigantisch gitaar rack bij mekaar, zoek maar eens op youtube.com, daar vind je ook een filmpje over hoe zn gitaartech zijn rig in mekaar bouwt, echt cool filmpje.
    Die tech is gewoon 2 volle dagen bezig om alles aan te sluiten en te testen, belachelijk gewoon maar wel super ! Mn droom rack zou het zijn, maar ik ben bang dat ik dan een hypotheek moet nemen.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
    De sound van John Petrucci, zowel clean als vervormd werelds ! Als je het mij vraagt het beste gitaargeluid wat ik uberhaupt ken. Maar ja, hij heeft ook een gigantisch gitaar rack bij mekaar, zoek maar eens op youtube.com, daar vind je ook een filmpje over hoe zn gitaartech zijn rig in mekaar bouwt, echt cool filmpje.
    Die tech is gewoon 2 volle dagen bezig om alles aan te sluiten en te testen, belachelijk gewoon maar wel super ! Mn droom rack zou het zijn, maar ik ben bang dat ik dan een hypotheek moet nemen.
    Het geluid van John vind persoonlijk teveel rafels hebben, het is zeg maar schuurpapier met korrel 80 en ik heb liever korrel 400, maar zoals ik zei, dat is smaak.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Gilmour op Division Bell!
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Het geluid van John vind persoonlijk teveel rafels hebben, het is zeg maar schuurpapier met korrel 80 en ik heb liever korrel 400, maar zoals ik zei, dat is smaak.
    Noem eens voorbeelden van korrel 400 dan ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Het geluid van John vind persoonlijk teveel rafels hebben, het is zeg maar schuurpapier met korrel 80 en ik heb liever korrel 400, maar zoals ik zei, dat is smaak.
    Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind sommige sounds ook te rafelig/fuzzy...
    Voor mij de ultieme, dus wel vette, rafelige sound vind ik een goede Vox/Matchless...
    De crunch is in esthetische zin niet supermooi, maar ik vind de manier waarop het geluid reageert wel heel erg mooi...
    Als je zachtjes speelt dan fluistert de amp echt en mengen de noten die je speelt zich op een bepaalde manier die ik heel erg mooi vind, bovendien hebben die amps ook ontzettend veel ballen als je uithaalt...
    Clean zijn ze glashelder en belachtig, heel erg mooi vind ik persoonlijk...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Hendrix en SRV vind ik vaak ook erg goed...
    SRV heeft live vaak ook een waanzinnig vet geluid, bijvoorbeeld op de El Mocambo DVD...

    Gek genoeg associeer ik Hendrix zijn studio dingen qua sound meer met Vox en Tweed Fender/Marshall JTM45, dan met de latere Marshalls...
    Ik vind de Hendrix (studio) sound makkelijker te halen uit een Vox of Tweed Fender/Marshall JTM45 dan uit bijvoorbeeld een Marshall Super Lead...

    SRV is voor mij qua sound een beetje een combi tussen rauwe (Blackface) Fender en een klein beetje Marshall (JMP)...
    Het heeft de ballen (in het laag) en de rauwheid (in het hoog) van een Fender, maar ook een beetje de mooiheid, dikte en compressie van een (JMP) Marshall...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    De lichte AC/DC crunch van Jovink.
    Paul Weller soms.

  9. #9

    Standaard

    Appetite for destruction-simpel LP in Marshall, maar prima geluid!

    Petrucci klinkt ook prima, evenals Stve Morse !

  10. #10

    Standaard

    het geluid van Jaap Castricum, hemels!! Helaas kennen (de meesten van) jullie hem niet, maar als hij niet zo verlegen was had hij een hele grote kunnen worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top