Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Hammerfall

  1. #1

    Standaard Hammerfall

    iedereen die wil beginnen luisteren naar melodische speed-metal moet
    geluisterd hebben naar Hammerfall, het is geen iron maiden maar gaat meer de
    kant op van judas priest,
    en het is niet zo 'heavy' en moeilijk te beluisteren als In Flames..
    grts

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Hammerfall is Dragonforce die het ietsje rustiger aan doen. Persoonlijk vind ik Hammerfall wel lachen, bergen clichés en zo cheesy. Af en toe zitten er ook gave nummers en riffs tussen, zoals Renegade.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  3. #3

    Standaard

    vind het meer achtergrond muziek niet echt om zo heel serius naar te luisteren maar wel lekker

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Het is zó afgezaagd dat het weer leuk wordt, zeker omdat ze zichzelf ook niet heel serieus nemen. Het mooiste was dat ik ze op Dynamo zag een keer en dat toen de bassist keihard op zijn smoel ging omdat hij te dronken was (dat was echt hilarisch )

    Wat In Flames er mee te maken heeft weet ik niet, behalve dat de gitarist van In Flames het eerste album van ze heeft geproduceerd.

    The Jester's race van In Flames staat mijlenver boven wat Hammerfall ooit heeft gepresteerd als je het mij vraagt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    38

    Standaard

    Heb ze een 6 à 7 tal jaren geleden gezien op Eurorock. Vond het zeker niet slecht, maar het is niet echt m'n genre. Het toppunt vond ik wel dat de drummer z'n cymbalen in brand stak en zo 'n nummer speelde.
    Das pas metal lol

    (als ie ze zelf moest betalen zou ie het waarschijnlijk niet gedaan hebben )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ben keer naar concert geweest van hammerfall, moest 15 geweest zijn toen. Was echt lol, veer geheadbangt en gehost in de menigte. Echt brute cliche heavy metal
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    44

    Standaard

    Als je hammerfall goed vind, is Sonata arctica een echte aanrader (zijn trouwens goeie vrienden van hammerfall)

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    54

    Standaard

    Hammerfall zal wel wat heavier zijn maar voor de liefhebbers van good old Duitse metal is Masterplan - "Masterplan" echt een aanrader. Het lijkt meer op Helloween dan Helloween zelf en staat bol van de cliche's, maar het wordt zo goed uitgevoerd dat dat allemaal geen bal meer uitmaakt. Net als Kamelot trouwens.

  9. #9

    Standaard

    kdacht da hammerfall de mensen waren van in flames die et rustiger wilden doen?
    wat heeft dragonforce daarmee te maken?
    (niet slecht bedoeld, ben ook fan van dragonforce)
    grts

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top