Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 26 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 260
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    De Total Guitar van deze maand heeft voor de grap uitgezocht wie nou de 10 SNELSTE (niet te verwarren met de beste, da's weer subjectief)Gitaristen zijn. Hier is de lijst:

    10. Steve Morse (14 noten per seconde)
    9. Marty Friedman (15 nps)
    8. Yngwie Malmsteen (16,8 Nps)
    7. Nuno Bettencourt (17 nps)
    6. Joe Satriani (17,6 nps)
    5. Eddie Van Halen (18,7 nps)
    4. Paul Gilbert (18,8 Nps)
    3. Kirk Hammet (19 nps)
    2. Gerge Lynch (19.8 nps)

    EN OP #1 MET 20,8 NOTEN PER SECONDE:

    STEVE VAI

    allicht.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    WOW 20 per seconde dat is ECHT snel!!

  3. #3

    Standaard

    wat je moet je er mee met zo'n onderzoek??

    en volgens mij klopt het niet maar dat terzijde

  4. #4

    Standaard

    Het zijn onzinnige maar wel grappige onderzoeken, die ook vaak als een grap beginnen.

    Je leest in de krant zo vaak van die onzinnige onderzoeken, in te trant van:
    "20% van de mannen heeft 3x per week een blauwe onderbroek aan ......"

    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je 20 noten in 1 seconde moet aanslaan...
    Dat lijkt mij zo goed als onmogelijk.

  5. #5

    Standaard

    nee ze hebben het over legato lijkt me maar dan nog paul gilbert is volgens mij wel wat sneller dan steve vai die bv zelf zegt toen hij de baan van yngwie over nam bij alcatras dat die 1 stuk minder snel is dan hem.

    onderzoek ja geinig maar het klopt niks van volgens mij+how gives a shit anyway

  6. #6

    Standaard

    20 noten per seconde?
    op tempo 120 zijn kwartnoten 2 per sec, zestienden dus 2x4=8 per sec, twee-en-dertigsten 16 per sec dus 20 per sec is nog iets sneller....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ze hebben die dingen met de computer berekend... dus je mag erop vertrouwen... Steve vai zelf gaf (Positief!!!) commentaar op de andere 9 spelers.

    Het ging niet om de korte sweeps maar de langer gerekte loopjes enzo met melodie erin.

    het verbaast me echter zeer om satch op 7 te zien terwijl zijn Soundbyte minstens 2x zo snel was als Vai's...dat was toch wel vreemd.

  8. #8

    Standaard

    ja maar welk nummer hebben ze gepakt van steve vai misschien en nummer waar en delay het 2 X versnelde??

    zoals dat stuk van nuno bv die bumbelleele(blabla) song das dus met 1 delay gedaan he.

    is trouwens en trukje van evh.

    ze hebben vast 1 zeker dat nummer gepakt voor nuno of nie??daarmee wil ik niet zeggen dat nuno slecht is maar gewoon dat het onderzoek niet klopt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    20 noten per seconde is echt niet zo bijzonder hoor, dat lukt mij ook..... het is alleen hoelang je het kan volhouden. Een lekker snelle sweep over 5 snaren, haal je de 20 wel mee. Maar als je het echt tien maten non stop wil volhouden (nee, dat lukt dus niet).....

    20 noten per seconde is gewoon 32e noten op een tempo van 150, toch ???

    Volgens een van mijn tab boeken (moet je die geloven) haalt John Petrucci in de solo van Lie (van het album awake) 51 noten per seconde, in een of andere sweep, maar dat lijkt me errug sterk.

    Ik zal binnenkort eens een leuk stukje shredding voor jullie opnemen.... (als ik tijd heb)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ze hebben van elke gitarist een stuk of 5 albums beluitserd en berekend...en het ging dus niet om de sweeps, maar het langer gerekte soleren op topsnelheid. en waarschijnlijk weet total guitar ook welke effecten op eentrack gebruikt worden, dus daar houden ze vast wel rekening mee. Steve Vai is gewoon de snelste.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top