Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zino Z
    inderdaad zelf het snelle gedeelte vind ik nog met gevoel gespeelt, hier een filmpje: Lotus feet

    Let vooral ook op het laatst hoe soepel en rustig hij nog even z'n snaren mishandelt.
    Ik moet toegeven, dit is de eerste keer dat ik Vai met subtiliteit zie spelen en dat gaat hem echt goed af. Echter, het wordt me vrij snel saai en zodra de 'gain' ook maar enigszins open gaat, verdwijnt alle subtiliteit en klinkt zelfs een vibrato'tje nergens meer naar. Die mening geldt voor mij en hoeft voor niemand anders te gelden.

    Nee, dan dat filmpje van Hendrix

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2004
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    602

    Standaard

    John Petrucci.
    -Suhr Pro Series 1
    -Godin 5th Avenue Kingpin
    -Ibanez SA2020FM Prestige
    -Seagull S6 Original

    -Vox Tonelab SE

  3. #23

    Standaard

    Petrucci vind ik toch niet echt een gitarist die bekend staat om het spelen met tact hoor, wel een goede gitarist hoor, daar niet van.

    Bij mij komen meer gitaristen als Steve Hackett, Steve Hillage, Steve Howe, Anthony Phillips daar voor in aanmerking.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2004
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    602

    Standaard

    Ik vind dat ondanks dat Petrucci vooral bekend staat om z'n snelle spel, hij ook erg mooi rustige dingen kan spelen met veel gevoel. Op de nieuwste DVD van Dream Theater heeft hij ook een solo spot en daar speelt ie met een clean sound een erg mooi stukje gitaar hoor. Hij kan wel degelijk hele emotionele stukken spelen, luister bijv. es naar de solo's van nummers als Another Day, Lines In The Sand, Goodnight Kiss, Octavarium (outro solo).
    -Suhr Pro Series 1
    -Godin 5th Avenue Kingpin
    -Ibanez SA2020FM Prestige
    -Seagull S6 Original

    -Vox Tonelab SE

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hell's Kitchen
    Berichten
    935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
    Gary Moore nog niet genoemd?
    Inderdaad.. Gary Moore houdt van gitaarspelen en dat zie je (en hoor) je bij elk live optreden. shredden en slow-hand.. hij kan beide

    Even buiten het boekje stappend.. zou ik James Hetfield hier ook in plaatsen.. sure hij is geen solo-gitarist en speel geen 13 noten per seconde.. maar live... pff power-chords zo straks als je 20-jarige vriendin en met een overtuiging... damn...

    als "tact" ook betekend met overtuiging spelen en geen noot teveel dan hoort hij hier weer tussen.. oh ik loop weer te kwijlen..

    ja en natuurlijk hoort BB King hier ook thuis...

    Vintage White Gibson Explorer
    Jackson JS30RR [Kluson Tuners and ?EMG 81 & 60?]



    Spokesperson for Explorers!!
    Official Satanic Member ©®™

  6. #26

    Standaard

    tact (de ~ (m.)) 1 slag om in de omgang met anderen op de juiste, gepaste of gewenste wijze op te treden => diplomatie

    Dus we hebben het over gitaristen die doen wat past, die doen wat gewenst is (hoezeer dat ook op gespannen voet staat met kunstzinnige aspiraties). Spelen in dienst van het nummer, dus? Doen wat het publiek fijn vindt (verwacht)?

    Spelen met gevoel... Wa's da? Snelheid is ook emotie, op zijn minst het mogelijke voertuig daarvan. Een turbulente mix van emoties, woede en wanhoop bijvoorbeeld, vraagt om chaos, ijskoude klereherrie, high gain à 10.000 noten per seconde.

    Mijn gevoel is het mijne, een ieder heeft een ander gevoel. Ieder gevoel is goed, iedere gitarist die invulling kan geven aan zijn/haar gevoel misstaat hier niet.

    Ik nomineer Kerry King.






    (En natuurlijk Paco de Lucia).
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  7. #27

    Standaard

    Warren Haynes
    Neil Young


    maar Kerry King mag ook wel....

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hell's Kitchen
    Berichten
    935

    Standaard



    heel veel meer "metal" wordt het tegenwoordig niet meer!

    hulde!

    Vintage White Gibson Explorer
    Jackson JS30RR [Kluson Tuners and ?EMG 81 & 60?]



    Spokesperson for Explorers!!
    Official Satanic Member ©®™

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Dat nummer van Vai vond ik dan zelf weer prachtig.
    Het mooie aan Vai vind ik dat hij, ondanks dat hij professional is en waarschijnlijk meer optredens per week doet dan veel van ons per jaar, zichzelf tóch nog compleet kan verliezen in z'n spel.
    OK, subtiel is'ie niet vaak, maar die spontane dingen, hoge noten waar'ie helemaal in opgaat, prachtig
    Dat maakt Vai voor mij zó veel meer dan'n notenpoeper als Yngwie ofzo.
    Satriani (ook een wereldgitarist, daar niet van) blijft altijd enorm koel tijdens het spelen, laat't makkelijk uitzien. Da's ook een kunst, maar Vai's spel vind ik dan weer mooier om naar te kijken én te luisteren

  10. #30

    Standaard

    Queen's Bijou is ook een prachtig nummer .. van het Innuendo album ..
    Dat hele nummer is gewoon een grootte gitaar solo .met een stukje vocalen ..en dan weer gitaar ..very soulfull

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top