Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als de lage e-snaar rammelt dan is of de action van de nek te laag afgesteld of de brug staat te laag. Ik zou dan effe teruggaan naar de winkel en het effe laten verhelpen (doen ze vast wel effe voor je).

    Bij de Ibanez TB25: zorg dat'ie op het distortion channel staat en probeer dan dit eens:

    Gain: 100%
    Low: 95%
    Mid: 40%
    High: 65%
    Reverb uit

    Dat zou wel een redelijk vet geluid moeten geven. (denk ik)

  2. #12

    Standaard

    Dat gerammel had ik eerst ook... bij mij was de hals krom, kan je beter even mee terug gaan. Om 'm zelf recht te zetten kan nog wel is verkeerd gaan (dat je de hals breekt ofzo) en dan heb je geen garantie, als de gitaarwinkel je gitaar molt is het hun schuld :smile:

  3. #13

    Standaard

    Joey, ik had toch gezegd dat je alle snaren moest controleren voordat je er de winkel meer uitging. Overigens kan je best zelf de brug omhoog draaien, maar wel eerst de spanning van de snaren af. Alleen is het dan de vraag of hij nog wel zuiver klinkt.

  4. #14

    Standaard

    Op 2001-11-10 15:27, schreef jaccoos:
    Joey, ik had toch gezegd dat je alle snaren moest controleren voordat je er de winkel meer uitging. Overigens kan je best zelf de brug omhoog draaien, maar wel eerst de spanning van de snaren af. Alleen is het dan de vraag of hij nog wel zuiver klinkt.
    De versterker was niet in orde, die heb ik vandaag geretourneerd.. en over die snaar: volgens mij hoort dat blijkbaar, omdat de snaren nu eenmaal lager zijn dan bij een acoustische gitaar. Die andere LP's in de winkel hadden het namelijk ook. Als je de e-snaar hard aanslaat komt hij tijdens het trillen soms een beetje tegen de fretten, maar ik heb ook geen zin om hem hoger af te stellen..

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    8 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    57

    Standaard

    bovenstaand berichtje was dus van mij, maar dat hadden jullie al begrepen :smile:

  6. #16

    Standaard

    Op 2001-11-10 14:59, schreef Ic3gl0vE:
    Dat gerammel had ik eerst ook... bij mij was de hals krom, kan je beter even mee terug gaan. Om 'm zelf recht te zetten kan nog wel is verkeerd gaan (dat je de hals breekt ofzo) en dan heb je geen garantie, als de gitaarwinkel je gitaar molt is het hun schuld :smile:
    Op welke manier stond de hals dan krom?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top