Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard "Isolatie"-plan voor "drum hok"

    We gaan weer plannen maken om met de band dan eindelijk serieus te beginnen met opnemen voor een EP'tje. Nu zit ik met een leuk plan om te proberen ervoor te zorgen dat ik enigzins afgescheiden zit van de drummer als we proberen te soundchecken. De vraag aan jullie is: Heeft dit low-budget plan enig kans van slagen?

    Een theoretische toelichting:

    De drummer speelt van mij af, zodat dat in ieder geval enigzins meer rust brengt aan mijn kant. Vervolgens zit er tussen ons in een muurtje tot borsthoogte. Daar tegenaan willen wij matrassen plaatsen en ook links van de drummer om zoveel mogelijk het geluid (waar ik last van heb als ik live probeer te soundchecken) van mij af te houden. Denk de ruimte tussen de matrassen even uit het plaatje. Vervolgens bij wijze van oplossing om kamergalm te voorkomen. De ruimte zal namelijk in eerste instantie vrij leeg zijn dus extra galm veroorzaken. Dit proberen we tegen te gaan door planken tot plafond hoogte in niet rechte hoeken om het drumstel heen te zetten en te bekleden met bijvoorbeeld noppenschuim of eiertreeën. In ieder geval iets met een onregelmatige structuur. Dáárachter willen we weer een groot gordijn rondom de constructie hangen.

    Heeft het dan in de eerste plaats enig kans van slagen om mij in zodanige rust te laten soundchecken?

    Een visuele toelichting:



    Het leek mij zelf wel een geinige oplossing en het is het proberen waard. And it sounds so crazy it might work...
    Laatst gewijzigd door X-Rated; 24 augustus 2006 om 23:35
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  2. #2

    Standaard

    ik denk niet dat het heel erg gaat helpen. al helemaal niet als die matrassen ook maar tot borsthoogte komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Ow nee het hok is precies een matras hoog. De hoogte van onze ruimte is geloof ik precies 2 meter, dus een matras zou ertussen moeten passen.

    Het is ook niet de bedoeling dat ik dan muisstil zit te werken, maar dat ik iig het resultaat van de mics kan horen zonder dat de drums het echt overstemmen.

    We hebben ook al het nodige plaatwerk om die tussen de drums en de matrassen in te zetten.
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  4. #4

    Standaard

    Is al vaker gezegd: noppenschuim GOOD! eierdozen BAD!!! Die eierdingen doen helemaal nada niets. Bespaar je het werk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Is al vaker gezegd: noppenschuim GOOD! eierdozen BAD!!! Die eierdingen doen helemaal nada niets. Bespaar je het werk.
    Haha daar hebben we al een lading van gescoord Maar ik zal je advies aannemen en kijken waar we noppenschuim vandaan kunnen halen.

    Maar wat vind je van het idee op zich?
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Rated
    Ow nee het hok is precies een matras hoog. De hoogte van onze ruimte is geloof ik precies 2 meter, dus een matras zou ertussen moeten passen.

    Het is ook niet de bedoeling dat ik dan muisstil zit te werken, maar dat ik iig het resultaat van de mics kan horen zonder dat de drums het echt overstemmen.

    We hebben ook al het nodige plaatwerk om die tussen de drums en de matrassen in te zetten.
    op mijn zolder heb ik geen drumhok of enige vorm van isolatie eromheen, en daar kan ik gewoon achter de pc het resultaat van de microfoons horen hoor. en dan staat het drumstel nog naar mij toe gericht ook!!

    je moet gewoon een goed dempende koptelefoon zien te regelen. scheelt je een hoop moeite als het alleen daarvoor dient.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
    op mijn zolder heb ik geen drumhok of enige vorm van isolatie eromheen, en daar kan ik gewoon achter de pc het resultaat van de microfoons horen hoor. en dan staat het drumstel nog naar mij toe gericht ook!!

    je moet gewoon een goed dempende koptelefoon zien te regelen. scheelt je een hoop moeite als het alleen daarvoor dient.
    Mag ik dan vragen wat voor headset je hebt? Ik heb zelf een Sennheiser HD477.
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een drumstel is ontzettend hard en de demping tussen jou en de drummer lijkt me veel te weinig. Je zit veel te dicht bij de drummer.

    Als het redelijk warm weer zou ik veel en veel verder weg gaan zitten ergens een hok ernaast of liefst nog verder.

    Gebruik gewoon met koptelefoon. Een dichte zoals de Beyer DT770 (160 euro).

    Dan hebben we het nog over het waarom van het monitoren, waarom wil je dat? Je moet gewoon even stukjes terug horen als de drummer niet speelt in alle rust en kijken of de microfoons alles wel goed oppikken. Dan thuis gaan afmixen.
    Vriendelijke groet,

  9. #9

    Standaard

    Voor de akoestiek zou het best goed kunnen werken, je drumstel zal beter klinken op de opnames. Het voordeel van al dat losse spul is dat je er snel wat van kan weghalen als het niet echt bevalt.

    Maar je zit aan de andere kant van dat muurtje nog steeds in de herrie, dat gaat niet echt zachter worden vrees ik. Maar met een goeie afgestolet koptelefoon kom je een end, dat is waar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Ah ok, dank voor the enlightenment. Mijn idee was dat het efficienter zou zijn om live te kunnen luisteren naar hoe het klinkt ipv eerst mic positie proberen -> opnemen -> luisteren. En dat meerdere keren omdat ik nog een ernstige rookie ben wat dat betreft Maar ik denk dat we dan terug moeten vallen op het oude principe zoals we het altijd gedaan hebben (scheelt ook weer een hoop zeulen met spullen).
    Laatst gewijzigd door X-Rated; 25 augustus 2006 om 10:53
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top