Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het is natuurlijk wel mooi als je direct kunt monitoren maar dan moet je echt in een stille ruimte zitten.

    Als je met meerdere sporen gaat opnemen is het direct monitoren minder van belang. Ik denk dat je gewoon 2 sporen opneemt toch? Dan kan het geen kwaad om wat uit te proberen.
    Neem je alleen de drums op??
    Vriendelijke groet,

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Jep we doen alleen de drums op dat moment. Misschien als ik mijn laptop ernaast heb staan kunnen we een poging doen om op 2 machines synchroon op te nemen.

    Ons mengpaneel heeft 4 uitgangen: XLR links-recht en Jack links-rechts. We hebben het vooralsnog altijd nog op één spoor gedaan. Dus een verloop van jack naar tulp stereo en dan van tulp stereo naar kleine jack (die ken je vast wel). En dat gaat dan de line-in in. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik op dat moment het signaal uit het mengpaneel kan verdelen en hoe ik dat op apparte sporen in cubase krijg.
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Rated
    Mag ik dan vragen wat voor headset je hebt? Ik heb zelf een Sennheiser HD477.
    niet lachen, maar ik heb een "gewone" bouvakkers koptelefoon gekocht en daar heb ik de speakers van een oude senheiser in gemonteerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  4. #14

    Standaard

    waarschijnlijk zijn die uitgangen identiek, gewoon in ander formaat, dus dat zou dan geen zin hebben. maar live monitoren met een open hoofdtelefoon is onbegonnen werk. ik heb een sennheiser die 30 db geloof ik dempt, zat op 10 meter afstand met een muur tussen mij en de drummer ( geen afgelsoten ruimte) maar monitoren is onbegonnen werk, het gel;uid om je heen vertekend de boel teveelk. maar even achteraf checken is toch niet zo heel veel moeite?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    waarschijnlijk zijn die uitgangen identiek, gewoon in ander formaat, dus dat zou dan geen zin hebben. maar live monitoren met een open hoofdtelefoon is onbegonnen werk. ik heb een sennheiser die 30 db geloof ik dempt, zat op 10 meter afstand met een muur tussen mij en de drummer ( geen afgelsoten ruimte) maar monitoren is onbegonnen werk, het gel;uid om je heen vertekend de boel teveelk. maar even achteraf checken is toch niet zo heel veel moeite?
    Daar heb je gelijk in. Maar ik moet mijn tijd erg goed verdelen, dus als we er efficient genoeg mee om kunnen gaan dan zou dat misschien ook betere resultaten kunnen leveren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
    niet lachen, maar ik heb een "gewone" bouvakkers koptelefoon gekocht en daar heb ik de speakers van een oude senheiser in gemonteerd.
    Ik lach stiekem toch even, maar dat is wel briljant gedaan
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top