Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 72

Discussie: Goed snoer! help

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Goed snoer! help

    In hoeverre is een goed snoer van belang voor een goed geluid?
    Ik heb namelijk een redelijke gitaar en versterker (voor mijn budget) maar nog steeds het zelfde snoertje die ik gratis(!) heb gekregen toen ik een pedaaltje kocht.
    Nu heb ik sinds kort dat de gitaar het contact met de versterker verliest en er dus geen geluid uit komt, ik dacht dat het aan mijn gitaar lag omdat het met allebei de snoeren is die ik heb (allebei van die z.g.a. gratis snoertjes).
    Toen ik mijn gitaar net had, een paar maanden terug had ik hier namelijk nooit last van. Ligt dit aan die snoeren of aan de gitaar denken jullie?
    En in welke prijsklasse moet ik denken voor een goed snoer voor metal geluid.
    Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, vast bedankt!
    greetz

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn de snoertjes gewoon kapot. Een goed snoer helpt natuurlijk voor een goed geluid, ga daarom niet voor de goedkoopste.

    En een snoer zorgt niet voor een metal geluid,
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    dat van dat metal geluid snapte ik wel maar misschien dat sommige snoeren daar beter voor zijn dan andere.. maakt het zowieso veel verschil kwa kwaliteit tussen een goed snoer en een goedkoop kreng?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ik zelf gebruik kabels van Leem(die ik heb koste 22,50) en snoeren van Planet Waves en kosten rond de 30 euro.Beide bevallen me erg goed en nooit problemen mee ofzo.Maar het ligt er ook aan hoeveel meter je wilt hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Brussel, België
    Berichten
    265

    Standaard

    bij snoeren is het zo: hoe duurder, hoe beter. Ikzelf heb Cordial's , met een ijzer kapje, die zijn beter dan snoeren met een rubber kapje.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Mwah dat is niet altijd zo
    Ik heb bijvoorbeeld al jaar of 4/5 terug in Zwolle bij Big One een kabel gekocht van Stagg.Dat ding koste me 4 euro en is meter of 6.Maare hij doet het nog steeds en gebruik hem nog steeds.Zelfs de buitenlaag ziet er nog goed uit(van dat stoffige spul zit er om heen).Maar inderdaad over het algemeen zijn die dure wel erg goed ja.Tegenwoordig heb je overgens goeie kabels voor weinig geld.Heb zelf nog een tijdje een kabel gehad van Leem en koste 9,95 en was ook erg goed.Helaas vond iemand anders dat ook en heeft hem dus gejat van mij

    Topicstarter,wat is je budget voor een goeie kabel?
    Als je er echt wat voor over hebt en echt jaren ergens mee vooruit wil kan je kijken na iets van Monstercable of een kabel van Paul Lenders.Maar hou dan rekening met prijzen van ergens rond de 50 euro.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Zelf solderen kan ook. Dan vraag je om goeie kabel (Klotz is bijvoorbeeld een hele goeie) en twee Neutrik pluggen. Dan heb je zeker niet teveel toonverlies.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Zelf solderen kan ook. Dan vraag je om goeie kabel (Klotz is bijvoorbeeld een hele goeie) en twee Neutrik pluggen. Dan heb je zeker niet teveel toonverlies.
    Inderdaad dat kan ook.En Klotz is goed spul.Neutrik pluggen uiteraad ook.Enne dat solderen is met 10 minutjes gedaan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Ik ben nog niet zo lang bezig met gitaar spelen dus ik denk dat zo'n kabel van ~20 euro wel genoeg is dan, het is ook gewoon voor thuis en niet om op te treden ofzo. Bedankt voor de reacties in elk geval!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Bij mijn eerste Strat setje zat een 4 meter, 10 Gulden kabel. Microfonisch als de neten. Die heb ik later vervangen door een iets duurdere Quantum kabel (met de goude stekkers).
    Was al een heel stuk beter, en dat voor een niet al te hoge prijs!
    Onder de streep.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top