Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: KT88 Buizen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2004
    Locatie
    NL
    Berichten
    266

    Standaard KT88 Buizen

    Hey,

    Ik heb momenteel 4 EL34 buizen in mn randall zitten. Maar ik zit te kijken voor n paar nieuwe buizen (2). Zijn de KT88 buizen anders? Klinken ze goed?

    gr,
    Wee.
    Ibanez SZ320EXWH w/ Seymour Duncan Invader
    Ibanez RG320FMTL w/ DiMarzio Tonezone
    Ibanez RG320FMAM w/ Seymour Duncan Invader
    Randall RM100M Recto, Brown, XTC Modules
    Randall RA412CX
    Randall RS412CX

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    ze schijnen nogal veel laag en punch te geven

    VHT gebruikt ze ook.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrrrk
    Hey,

    Ik heb momenteel 4 EL34 buizen in mn randall zitten. Maar ik zit te kijken voor n paar nieuwe buizen (2). Zijn de KT88 buizen anders? Klinken ze goed?

    gr,
    Wee.
    Afhankelijk v/h merk.
    Zowiezo:
    je amp moet wel even gebiased worden als er KT88s ipv EL34s ingezet worden.

    KT88s klinken meestal wat cleaner dan EL34s.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrrrk
    Hey,

    Ik heb momenteel 4 EL34 buizen in mn randall zitten. Maar ik zit te kijken voor n paar nieuwe buizen (2). Zijn de KT88 buizen anders? Klinken ze goed?

    gr,
    Wee.
    KT88' zijn anders en klinken ook anders. Ondanks dat het veel krachtiger buizen zijn kun je geen 4 x EL34 vervangen door 2 x KT88. O.a vanwege de impendantie van de uitgangstravo en buizen die dan niet meer op elkaar aansluit. Verder is het onwaarschijnlijk dat je 100 W uit twee KT88' s zult halen in een circuit bestemd voor vier EL34's. De B+ is hiervoor doorgaans te laag....

    Met vier KT88's heb je meer kans, maar dan zul je waarschijnlijk wat zaken moeten aanpassen. De ingangsimpendantie van een KT88 is flink lager dan die van een EL34 bijvoorbeeld..... baisspanning moet (zoals eerder genoemd) aangepast worden, etc......En ze zijn flink duurder....

    Wat te denken van een quad KT77's ???

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2004
    Locatie
    NL
    Berichten
    266

    Standaard

    Ik kan in mn buizentop 4 verschillende buizen zetten. Dus ik wil dan 2 EL34s en 2 KT88's. Biassen kan ik ook zelf met n apparaatje waar de naam me even niet binnen schiet. Kun je overal kopen. zo'n meter met zwarte / rode kabeltjes + draaiknoppie voor verschillende standen / metingen.

    Dus dat is t probleem niet. Ik wou even weten of het geluid daardoor wat anders wordt. Kouder / warmer, dunner / dikker. Etc.

    Ibanez SZ320EXWH w/ Seymour Duncan Invader
    Ibanez RG320FMTL w/ DiMarzio Tonezone
    Ibanez RG320FMAM w/ Seymour Duncan Invader
    Randall RM100M Recto, Brown, XTC Modules
    Randall RA412CX
    Randall RS412CX

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrrrk
    Ik kan in mn buizentop 4 verschillende buizen zetten. Dus ik wil dan 2 EL34s en 2 KT88's. Biassen kan ik ook zelf met n apparaatje waar de naam me even niet binnen schiet. Kun je overal kopen. zo'n meter met zwarte / rode kabeltjes + draaiknoppie voor verschillende standen / metingen.

    Dus dat is t probleem niet. Ik wou even weten of het geluid daardoor wat anders wordt. Kouder / warmer, dunner / dikker. Etc.

    KT 88' zijn zoals gezegd 'cleaner' . Voor de klank als je clean speelt zijn ze super! Ik heb een oude combo met KT88's en daar zit een lekker 'Fender clean' in. Dit is moeilijk te benaderen met EL34's. Voor het scheuren snijdt het geluid met KT88's meer door de mix, naar mijn idee... Bas meer gedefinieerd en wat meer een 'edge' als je begrijpt wat ik bedoel. Anderen zouden dit misschien een wat 'kil' geluid noemen.

    KT88's zijn wat meer HiFi buizen....

    Wat is dat eigenlijk voor versterker? Ik ben nog geen versterker tegengekomen waar tegelijk KT88's en EL34's in kunnen.... Of kun je daartussen switchen? Heb je info? links?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2004
    Locatie
    NL
    Berichten
    266

    Standaard

    ik kan bijv. 2 el34's 1 6l6 en 1 kt88 in mn amp doen. Vet he?

    http://www.randallamplifiers.com/pro...s/mtsheads.asp
    Ik heb de RM100M. Met de modules Recto (Nu Treadplate ivm rechtzaak Mesa, I believe.), Brown (hot rodded marshall plexi module) en de XTC (rode kanaal Bogner Uberschall module). Top amp, klinkt fantastisch. Meer info + forum: http://mtsforum.grailtone.com
    Ibanez SZ320EXWH w/ Seymour Duncan Invader
    Ibanez RG320FMTL w/ DiMarzio Tonezone
    Ibanez RG320FMAM w/ Seymour Duncan Invader
    Randall RM100M Recto, Brown, XTC Modules
    Randall RA412CX
    Randall RS412CX

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad!!!

  10. #10

    Standaard

    Wanneer je echt super clean wilt zou ik voor 6550 gaan.

    Qua karakter simpel gezegd: waar de KT88 nog iets naar EL34 neigt gaat 6550 meer naar 6L6.

    6550 moet je zien als de overtreffende trap van een cleane 6L6.
    Het is niet de KT88 maar de 6550 die ook voor bas en Hi-Fi wordt gebruikt.

    Egnater Mod100 kun je trouwens ook verschillende eindbuizen in combineren.
    Laatst gewijzigd door maestro_nl; 22 augustus 2006 om 07:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top