Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Goed werk man.

    en als illustratie, hier is Paul Gilbert zelf met dat zelfde model.

    http://www.youtube.com/watch?v=euwb-PBdsVM
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2005
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    47

    Standaard

    Hoe heb je die rand voor de binding er zo mooi ingefreesd gekregen, cq met welke gereedschappen, trucjes?
    Ben van plan om ook weer wat te gaan maken en zo'n binding vind ik toch wel erg mooi.

    Succes met de afbouw.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo
    Hoe heb je die rand voor de binding er zo mooi ingefreesd gekregen, cq met welke gereedschappen, trucjes?
    Ben van plan om ook weer wat te gaan maken en zo'n binding vind ik toch wel erg mooi.

    Succes met de afbouw.
    OP de 3e foto kan je zien wat ik daar voor gebruitk heb.
    En die is op de www.stewmac.com tekoop


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.363

    Standaard

    Sukkel dat ik ben.
    Ik dacht ff dat 'ie echt semi hollow was.

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2005
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo
    Hoe heb je die rand voor de binding er zo mooi ingefreesd gekregen, cq met welke gereedschappen, trucjes?
    Ben van plan om ook weer wat te gaan maken en zo'n binding vind ik toch wel erg mooi.

    Succes met de afbouw.

    Is dat zo'n opzetstukje voor op een dremel? Bijna 40 dollar en wat kost het dan om het hier te krijgen? En werkt het makkelijk?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo
    Is dat zo'n opzetstukje voor op een dremel? Bijna 40 dollar en wat kost het dan om het hier te krijgen? En werkt het makkelijk?
    Ja hij past gewoon op een Dremel, en is heel makkelijk in gebruik.
    In het begin was het ff zoeken, maar nu ik hem door heb...... heeeeel gemakelijk!

    Verzend koste voor dat ding alleen, geen idee want in mijn order zaten nog meer spullen, maar kwam totaal op $28 voor verzenden.
    Dus voor dat ding alleen moet het haast wel goedkopen zijn.
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 23 augustus 2006 om 08:44

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    bij Stew Mac is 1 ding verzenden helaas niet altijd veel goedkoper.

    ik heb nog de oude versie van dat ding zonder stelschroef en hoewel ik er wel een aantal gitaren mee gedaan heb vond ik ze niet echt stabiel (met name bij bochtjes) Ik heb nu de binding freesbit van Stew Mac gekocht die onder een normale frees passen en dat werkt veel stabieler
    dat ding wat op de dremel past is met name geschikt voor bodies met een carved top waar achteraf een binding op moet omdat er maar een klein stuk van de "frees" op de body rust,
    ik vind het nog steeds jammer dat ik niet even gewacht heb op de versie die jij nu heb want dat is al een enorme verbetering en met name voor headstocks zijn ze ideaal omdat een normale freesmachine daar weer te groot voor is
    life sucks and then you die

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    bij Stew Mac is 1 ding verzenden helaas niet altijd veel goedkoper.

    ik heb nog de oude versie van dat ding zonder stelschroef en hoewel ik er wel een aantal gitaren mee gedaan heb vond ik ze niet echt stabiel (met name bij bochtjes) Ik heb nu de binding freesbit van Stew Mac gekocht die onder een normale frees passen en dat werkt veel stabieler
    dat ding wat op de dremel past is met name geschikt voor bodies met een carved top waar achteraf een binding op moet omdat er maar een klein stuk van de "frees" op de body rust,
    ik vind het nog steeds jammer dat ik niet even gewacht heb op de versie die jij nu heb want dat is al een enorme verbetering en met name voor headstocks zijn ze ideaal omdat een normale freesmachine daar weer te groot voor is
    Ik was eerst ook niet zeker vandit ding, ik dacht dat gaat nooit werken.
    Met name het af lopende deel op b.v een Jem of RG body.
    Dat is gewoon niet te doen hier mee, dat moet je al uit de losse hand gaan doen.

    Maar voor valke body's en wat je zegt, headstocks is dit echt een uit komst.
    Ik ben ook met een PGm600 iceman bezig, daar bij heb ik met dit ding ook de binding er op gezet, en die zit er strak op.

  9. #19

    Standaard filmpje gemaakt voor het humbucker

    hier ff een filmpje, waar in ik de hals humbucker uit de body haal!
    http://www.youtube.com/watch?v=AAUFfoxXDgU
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 23 augustus 2006 om 12:45

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Het lijkt me meer de halshumbucker. Maar erg knap hoor, dat je dat zonder mal doet. Daar begin ik mooi niet aan .

    Bij mij is het altijd zo dat ik 70% van de tijd bezig ben met een mal te maken, en daarna is het hop-hop met de frees en klaar.
    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top