Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: CyberTwin

  1. #11

    Standaard

    Op 2001-06-16 11:42, schreef Eko:
    Voorbeeldje:
    Hoeveel zaken ken je die je vragen met welke dikte snaren je het liefste speelt en daar de gitaar mee uitrusten en desnoods de actie voor je aanpassen ( wat essentieel voor je speelstijl is/kan zijn).
    euh niet zoveel zaken wel wat voorbeeld kees dee maar dat is ook zo'n gast die zijn moeder zou verkopen als hij het kon(niet dat het geen aardige gozer is maar)

    aanpassen van dingen doe ik zelf voor de moeilijkere dingen(waar je special gereedschap voor nodig hebt)breng ik hem naar een custom shop of bouwer

    ik ben gewoon zo zat van die kut verkoop praatjes een mensen met een mmo diploma die nog geen bass van een gitaar kunnen onderscheiden :sad:

    en euh midi switching gebruik al zins 93 ofzo dus.....

    of een versterker goed klinkt dat bepaal ik niet de verkoper ook al is het steve vai die je dat ding verkoopt.

  2. #12

    Standaard


    of een versterker goed klinkt dat bepaal ik!!! niet de verkoper ook al is het steve vai die je dat ding verkoopt :sad:

    effe voor de duidelijkheid :smile:

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Taylor,
    Het spijt me als ik als een onbenul overkom, maar ik speel pas 30+ jaar en heb ondertussen regelmatig op podia gestaan. Ik ben me er echter van bewust niet alles te weten en bereid kennis van anderen op te doen en de mijne te delen.
    Mijn enige punt was dat niet alle zaken en/of verkopers veel verstand hebben van wat ze in de winkel verkopen.
    Een midi heb ik nooit gebruikt,meestal speelde ik in bluesbands en deed alles met alleen de versterker en de gitaar.
    Ik heb dus nog een hoop te leren.

  4. #14

    Standaard

    nee jij komt niet als een onbenul over.

    ik bedoel eigenlijk die gasten die je alleen maar wat willen verkopen(dealers)die kom je tegenwoordig overal tegen maar verstand er van nul.

    nogmaals die cybertwin zou echt wel goed zijn dat heb je me niet horen zegen.
    het is meer dat ik gewoon niet van die amps hou(met veel toeters een bellen)






  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Welke dealer heeft er volgens jou dan wel verstand van?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Arthur,
    wat mij betreft zie boven.
    Martin

  7. #17

    Standaard

    Op 2001-06-20 09:40, schreef Arthur:
    Welke dealer heeft er volgens jou dan wel verstand van?
    euh er zijn best wel dealers die er verstand van hebben het is meer de verkopers die er soms staan.

    ik kom al jaaren niet meer bij dealers.

    kom wel bij custom shops/importeurs enzo

    veder over die cyber ja dat lijkt me leuk voor in de studio,voor concerten(zeker in de grotere zaalen)kom je toch altijd uit op een top+kast(en).

    en eko hoe kan het toch dat je 30+ ervaring hebt maar geen actie van je gitaar kan afstellen en geen midi kent,heb je soms op mars gewoond of???

    ik bedoel al ken je het niet (midi enzo)je zou op zijn minst van andere van gehoord/gezien kunnen hebben.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Taylor,
    Ik heb meerdere bands gehad waarin het volstond om met een combo te spelen van ongeveer 50 watt. Via de P.A. kum je zoiets eenvoudig doorlussen via de directe uitgang of met een goede microfoon.
    Ik heb ook met Stacks gespeeld maar vond dat gesleep met loodzwaar materiaal niet prettig.
    Tevens heb ik een echtgenoot die het leuk vind dat ik nog steeds speel maar een het formaat dubbeldeurs koelkast niet kan waarderen.
    De midi( of in ieder geval de uitdrukking ) was mij in zoverre wel bekend , maar ik heb altijd een hekel gehad aan de techniek die digitaal was of er op leek. De behoefte was er gewoon niet. In dit geval vond/vind ik de standaard presets te weinig en he ik gewoon uit laten leggen wat daar aan te doen was.
    De cybertwin is direct te lussen naar een P.A. zodat de grootste zaal geen probleem hoeft te zijn. ( BB King speelt ook maar op een combo )
    Trouwens de hekel aan electronica met alle schema`s en dergelijke is er nog steeds.
    Geef mij maar gewoon simpel een goede gitaar met een simpele versterker. Als er maar een reverb op zit en een goede toonregeling.

  9. #19

    Standaard

    Op 2001-06-27 23:01, schreef Eko:
    Taylor,
    De cybertwin is direct te lussen naar een P.A. zodat de grootste zaal geen probleem hoeft te zijn. ( BB King speelt ook maar op een combo )

    Geef mij maar gewoon simpel een goede gitaar met een simpele versterker. Als er maar een reverb op zit en een goede toonregeling.
    hmmmm dat direct(zowizo het hele direct gebeuren is niks geworden) op de p.a dat geeft meestal niet het beste geluid hooguit als je en piezo op je gitaar hebt en op die manier clean speelt.(wordt haast door niemand meer gebruikt).

    wat je zij over die simpele set-up daar geef ik 100% gelijk in. :smile:

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Taylor,
    Met direct bedoelde ik ook via de line-out van de amp. Inderdaad direct van de gitaar naar de p.a vind ik geen prettige optie.
    Via een goede Shure of Sennheiser microphone gaat het beter.Alleen bij kleine podia moet je uitkijken niets om te stoten of te trappen.
    Met deze methode heb je direct ook een soort monitoring via je eigen versterker.
    Hoe vindt jij het slepen met de stacks eigenlijk?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top