Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Welke versterker past bij een epiphone les paul standard?

    Hee beste gitaarhelden,

    Ik vroeg me af welke versterker er bij een epiphone les paul standard het best past?

    Ik heb al 4 leuke versterkers gevonden voor een leuk prijsje.

    Stellen deze 4 iets voor of moet ik toch nog effies verder zoeken?

    -Fender Frontman 15 G
    -Fender Frontman 15 R
    -Marshall MG15CD
    -Marshall MG15CDR

    Hee ik hoor jullie wel en alvast bedankt.

    Laterzzz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ik zou verder zoeken. Bij genoemde versterkers maakt het eigenlijk bar weinig uit wat voor plank je ervoor hangt. Wat ik gezien het kennelijke budget zou adviseren is een Epiphone Valve Junior buizenbakje en (later) een drive pedaaltje erbij.

  3. #3

    Standaard

    een epi lp is veelzijdig, dus best ook een veelzijdige versterker.. en dan ben je in de goedkope prijsklasse van fender of marshall wel aan het verkeerde adres. kijk eerder uit naar een roland cube

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2002
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    703

    Standaard

    Die roland cube dingen zijn idd grappige bakken.

    Kijk ook eens vor een 2e hands marshall 8080 oid.

    Dat 15 watt gebeuren is zonde
    Heins custom, Jackson SL1 amber burst, Charvel Spectrum black, Charvel Spectrum blue, Taylor CE114, Charvel 150SC, Yamaha FG-300 Morley PWB '70, RMC1, MXR CC delay, MXR Tremolo, Boss PS-3, Boss GE-7 (2x), tcE HOF, Marshall JCM800 2210, Marshall JCM800 2203, Marhall 8080, Marshall 8040, 2x12 open back cabinet custom made by Jurjen

  5. #5

    Standaard

    Hee thx voor jullie toelichting op mijn vraag.

    Ik ben echt nog maar een beginner, heb er nog veel te weinig verstand van allemaal.

    Ik zal de versterker alleen thuis gaan gebruiken, ik zou echt niet weten wat ik er op ga spelen. Ik heb niet meer dan 150 euro over voor een versterker.

    Zit ook nog na te denken welke gitaar ik beter kan kopen. Heb 4 leuke gevonden:

    - epiphone les paul standard

    - richwood RE125L Launcher Pro Standard

    - Vintage LV100 TS

    - Vintage LV99 CS

    Wat zou jij adviezeren?

    En klopt het dat er best slechte humbuckers op een epiphone zitten?

    Ik hoor jullie nog wel en alvast bedankt.

    Sonny

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    heb een epiphone les paul standaard. deze gitaar is zonder twijfel superieur aan de richwood. slaggitarist van onze band had een richwood en ik een epiphone. qua looks maakt het niet veel uit. alleen de epiphone heeft beter fretwerk, de hals is beter af te stellen en de gitaar voelt wat solider aan. er zitten idd niet de allerbeste humbuckers in. maar ook deze vind ik beter dan de richwood. de tuners zijn zowiezo beter. grover tuners zitten standaard op de nieuwe epiphone modellen. ik heb in mijn epiphone seymour duncans gezet en ik heb hem geshield met koper. nu zit er ook geen brom meer in. nu is het een aardig goede gitaar. alhoewel ik wel naar een gibson aan het kijken ben haha
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    met epiphone zal je niet gauw een plank mis slaan, ben er ook erg blij mee.. heb op richwood gespeeld en nee niet echt.. wat kassie zegt hij voelt wat solider aan.. je heb gewoon echt een goede gitaar in handen jah over de pickups valt te twisten.. ik heb de standaard alnico classics gehouden vindt het goed zo.. al hoe wel een gibson is nog wel een droom van me maar heb nu deze.. en wanneer deze er mee stopt of niet meer voldoet kijk ik verder..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    29

    Standaard

    Een Epiphone Les Paul is voor zijn prijsklasse, naar mijn mening, een goede gitaar.
    Het geluid is gewoon lekker en goed.
    Voor iets meer heb je ook al een mooie Fender Strat, maar dit is weer een hele andere gitaar met een héél andere sound.
    Mijn advies zou de Epiphone zijn..


    De versterker:

    Zelf had ik als beginner een Marshall MG 15CDR.
    De Roland Cube 15, vind ik een minder mooi en minder vol geluid hebben.
    Verder is het ook een prima versterker voor de beginnende gitarist.
    De MG15 is een goed ding en is net ff wat voller van geluid..
    Voor 100 euries heb je die mooie Marshall al.

    Maarrr....smaken verschillen..
    "Marshall's what I've always used and probably always will. Anything that consistent you don't **** around with." - Slash


    Gear:

    Hagstrom Super Swede (original model)
    Marshall JCM 900 50Watt 4501
    Boss ME-50
    Dunlop Jimi Hendrix JH1 Wah-Wah

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard

    Ik verplaats deze naar Moderne Versterkers.

  10. #10
    GN content creator
    Geregistreerd
    30 september 2003
    Locatie
    Zaan
    Berichten
    540
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny
    Hee thx voor jullie toelichting op mijn vraag.

    Ik ben echt nog maar een beginner, heb er nog veel te weinig verstand van allemaal.

    Ik zal de versterker alleen thuis gaan gebruiken, ik zou echt niet weten wat ik er op ga spelen. Ik heb niet meer dan 150 euro over voor een versterker.

    Zit ook nog na te denken welke gitaar ik beter kan kopen. Heb 4 leuke gevonden:

    - epiphone les paul standard

    - richwood RE125L Launcher Pro Standard

    - Vintage LV100 TS

    - Vintage LV99 CS

    Wat zou jij adviezeren?

    En klopt het dat er best slechte humbuckers op een epiphone zitten?

    Ik hoor jullie nog wel en alvast bedankt.

    Sonny
    Kijk eens naar die vox versterkertjes die heb ik gehoord en klinken erg lekker, veel mogelijkheden, is wel ietsje duurder.

    Qua gitaar, die vintage relic gitaartjes stonden in de gitarist van vorige maand en kwamen daar erg goed weg, zowel het strat model als de les paul.

    Richwood ben ik niet gek van. Epi gehad, was rond de 1100 gulden toen en die was super (helaas geruild voor een bc rich virgin, gek dat ik ben). Later een flamecat gehad en die beviel mij iets minder qua speelbaarheid en brugsound (neckpickup was wel ok).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top