Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: 7 string bruggen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard 7 string bruggen

    Ik ga mijn 7 string Flying V wat upgraden, word het mischien nog wat...

    Met name de epiphone T-O-M brug is erg slecht.

    Ik zit zelf aan een tremolo brug te denken maar is er meer in het leven dan Edge Pro7 bruggen in 7 snaren land?

    Is het verstandig om een locknut te plaatsen ivm fine tuners of gaat dat ook met locking tuners?

    Beer!
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Het lijkt me bij een floyd achtige trem dat een locking nut wel het beste is, maar als je het dan niet zo heel veel gebruikt lijkt me een goede topkam in combinatie met locking tuners wel voldoende. Of er meer is dan edge pro 7, vast wel, maar ik weet er eigenlijk geen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Ik heb even rondgezocht en kijk hier eens naar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Kijk eerst goed of het gaat met je neck-angle. Bij een TOM is dat zo doorgaans 3 graden en voor een trem 0-1. Ik weet niet of je in de problemen komt hierdoor.

    Het zal alleen goed lukken als je de trem op gelijke hoogte als je TOM kan krijgen... Dat zal er toch een beetje vreemd uitzien.
    DA - doet je goed!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Kijk eerst goed of het gaat met je neck-angle. Bij een TOM is dat zo doorgaans 3 graden en voor een trem 0-1. Ik weet niet of je in de problemen komt hierdoor.

    Het zal alleen goed lukken als je de trem op gelijke hoogte als je TOM kan krijgen... Dat zal er toch een beetje vreemd uitzien.
    Dat is ook weer waar ja, even opmeten dus. En het zal ook wel wat hak een zaagwerk inhouden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
    Dat is ook weer waar ja, even opmeten dus. En het zal ook wel wat hak een zaagwerk inhouden
    dat van die graden zal het grootse probleem zijn inderdaad. dan komt die brug waarschijnlijk een flink end boven de body uit.

    Hakken en zagen, is een overkombaar iets.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Beer
    dat van die graden zal het grootse probleem zijn inderdaad. dan komt die brug waarschijnlijk een flink end boven de body uit.

    Hakken en zagen, is een overkombaar iets.
    Toet toet boing boing hakken en zagen..... tja, dat is wel een optie en niet al te ingewikkeld lijkt me. Alleen moet je wel precies zijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Is dat een beetje te doen zonder lak schade op plaatsen waar ik dat niet wil?

    Is flink aftapen genoeg om er een boven frees in te zetten?
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik geloof dat Mattia een keer heeft beschreven hoe je het beste een gelakte gitaar kunt bewerken.

    Als ik het me goed herinner was het afplakken en vervolgens met een heel scherp mesje (/scalpel) de lak op de plaats waar gefreesd moet worden snijden. Zo komen er geen stukken lak mee door het frezen.

    Maar helemaal zeker weet ik het niet, ik zou even zoeken. En ook heel goed bedenken hoe het zit met de halshoek en of het je allemaal waard is.
    DA - doet je goed!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Zoiets had ik al in gedachten ja.

    of het me waard is, ach die gitaar heeft me niet veel gekost met het idee om hem wat te upgraden qua pups en electronica.

    Echter de pups klinken behoorlijk voor wat ze moeten doen, lomp metal werk ala Machinehead.
    Maar de brug (naast dat ik van het goud af wil) breekt me iets te vaak snaren.
    En ik wil liever niet steeds van gitaar switchen vanwege het gebrek aan een trem of 1 snaar.

    Dus het is of dit of een RG1527 erbij. wat dan deze weer overbodig maakt.

    maar ik moet eerst maar een hard na gaan denken hoe het eruit gaat zien door het hoogte verschil tussen een t-o-m en een trem brug.
    Laatst gewijzigd door De Beer; 30 december 2006 om 17:54
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top