Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik had vanmiddag het testteam van de Nederlandse Toonkunstenaars Bond bij me op bezoek om informatie te verzamelen voor de derde Studio Sterrengids.

    En weet je van welke monitoren ze het meest onder indruk waren en waar ze lang naar hebben zitten luisteren met diverse CD's?

    Naar de IMF Compact Monitor 2, welke setje ik van iemand heb gekocht voor €70. En die speakertjes laten toch echt de meeste 'studio monitoren' op ruime afstand achter zich.

    Ik moet de eerste nearfield monitor nog horen die meer detail laat horen, inclusief de Genelec, Mackie en KRK. Zeventig fokking euro's dammit.

    Guhlenn heeft op mijn aanraden een paar IMF ALS40's gekocht, de ideale midfield monitor wat mij betreft.

    Bert K is helemaal wild van zijn TLS80's en ik beoordeel met masteren altijd ook op de enorme RSPM's.

    Kijk zelf maar: http://www.imf-electronics.com/

    Disclaimer: op de IMF website staan bij de CM2 de verkeerde foto's, dit zijn foto's van de Compact 2, welke totaal anders klinkt dan de Compact Monitor 2.
    Han S, je hebt pm
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2005
    Locatie
    Omg Rotterdam
    Berichten
    550

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Floormonitors zijn voor live en klinken doorgaans KUT.
    Is dat zo bert? dat ding heeft wel een 12inch ipv de 6 inch ofzo van een studiomonitor. Dit geeft dus niet een wat vetter geluid?
    Ik weet het ook niet...
    Te koop:
    Fender deluxe 85

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Floormonitors zijn niet gemaakt om detail te horen. Ze zijn om geluid terug te brengen naar de muzikanten. En dat doet kwaliteit er niet toe.
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  4. #34

    Standaard

    Sterker nog, ze zijn gemaakt om keihard te blazen op anderhalve meter van een microfoon zonder te piepen. Dus de weergave is allesbehalve recht. Dat is ook helemaal niet erg op een podium, maar in de studio is het brandhout.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #35
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Nou zijn er wel floor monitors die erg goed klinken, maar die zijn ook erg duur.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #36

    Standaard

    Zit zelf ook nog te twijfelen over een setje studiomonitors, die ik net als de topicopener dan ook wil gebruiken om 'gewoon' over te spelen.
    Dit leek me wel een aardige budgetset:

    http://www.musicstorekoeln.de/nl/Rec...usicstore.html

    Iemand ervaring met die Fame amp of de passieve Samson Resolv 65? Is deze set ook goed geschikt om (evt met meerdere instrumenten) over te spelen in de oefenruimte/studio? Of zijn ze daarvoor niet echt geschikt omdat het nearfield monitors zijn?
    Laatst gewijzigd door kaaswarrior; 23 augustus 2006 om 13:38

  7. #37

    Standaard

    kan het verhaal van Han alleen maar beamen.

    Heb monitors getest in de categorie tot 2000,-. deze konden mee. en waren 175,- na dat ik een kapotte tweeter heb vervangen. ze zijn wel passief en verschrikkelijk groot. en lelijk.

    ik heb een donkerbruin vermoeden dat er binnenkort een setje compact 2a op de markt gaat komen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top