Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: MG 100 of AVT 50?

  1. #1

    Standaard MG 100 of AVT 50?

    Binnenkort ben ik toch van plan om een nieuw versterkertje aan te schaffen, en gezien m'n budget (en voorkeur ) kom ik dan uit bij een Marshall MG100 DFX Combo of een Marshall AVT 50X Combo.

    Nu is mijn vraag of een Valvestate versterker als de AVT (ongeveer) dezelfde prijs waard is als een transistor versterker met het dubbele vermogen, puur qua geluid dan. En als jullie moesten kiezen tussen die twee, welke zouden jullie dan nemen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik normaal de avt
    Als je natuurlijk hard in een band moet gaan spelen kan honderd watt beter uitkomen maar voor de rest is het geluid van een hybrideversterker beter als dat van een volledige transistorversterker
    En een tweedehandse lampenversterker??
    Ik heb geen idee van de prijs van een valvestate

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban
    Ik normaal de avt
    Als je natuurlijk hard in een band moet gaan spelen kan honderd watt beter uitkomen maar voor de rest is het geluid van een hybrideversterker beter als dat van een volledige transistorversterker
    En een tweedehandse lampenversterker??
    Ik heb geen idee van de prijs van een valvestate
    G.E.L.U.L..... Alleen met die tweedehands buizenversterker ben ik het eens!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  4. #4

    Standaard

    GEEEEN MG, is echt goedkope troep vergeleken met die AVT. maar een 2e hands buizenversterkertje (peavey classic 50 ofzo) zou ook érg leuk zijn
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    De AVT kun prima mee weg komen in een band hoor, geen probleem. Speelt ook een stuk dynamischer dan de MG.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    De AVT als ik moet kiezen...als het ook wat anders mag zijn, dan een 2e hands buizenamp.
    Vote for Pedro!

  7. #7

    Standaard

    ik zou kiezen voor 2e handse buizen amps of anders voor de AVT, de MG absoluut niet dat ding klinkt echt veels te schel imo.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2006
    Locatie
    Leusden!!!
    Berichten
    333

    Amp !

    Ik ben heel tevreden met m'n valvestate, met een MG heb ik geen ervaring
    Ik--->Ibanez RG760--->Crybaby--->TS10--->Marshall VS65r
    ........Takamine .......................................|.......... ..|
    .................................................. .............|............|
    .................................................. .............|............|
    .................................................. ............ Small Clone

  9. #9

    Standaard

    Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb nu de kans gehad om ze alletwee eens uit te proberen en die AVT klinkt idd wat beter dan de MG.
    Maja, toch maar ff kijken welke 2e hands buizenversterkers er binnen m'n budget vallen.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vester86
    GEEEEN MG, is echt goedkope troep vergeleken met die AVT. maar een 2e hands buizenversterkertje (peavey classic 50 ofzo) zou ook érg leuk zijn
    Sorry, maar dat de MG troep is zou ik ook niet zeggen hoor.
    Het is inderdaad één van de minder marshalls, maar voor in je kamer en voor kleine optredens is het een ideale versterker, goeie clean, erg leuk crunch kanaal en een redelijk distortion eenmaal goed ingesteld.
    Gaat echt hard en klinkt ook goed op stil volume.
    Ik heb zelf verschillende marshalls (waaronder ook uit de AVT reeks) maar ik blijf toch altijd op de MG spelen.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top