Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    of een bbe sonic maximizer in je effectloop gooien..beste voor clean en je scheur..

  2. #12

    Standaard

    De maximizer heb ik er nou juist uitgegooid, leuk ding in toen ik hem net had maar op de lange duur toch niet mijn ding. Ik moet zeggen dat het voor het clean lang niet zoveel uitmakte als voor de scheur. Een eq in de loop is wel erg fijn, vooral voor het afstellen van de distortion.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    290

    Standaard

    Hoi Jim,

    Ik heb zelf de 5150 en het cleane kanaal bevalt mij prima. Ook ik gebruik 'm regelmatig en heb nooit de behoefte gehad om er een andere versterker bij te nemen voor het cleane werk. Als je maar voorzichtig bent met je pre-gain, de brightschakelaar inschakelt en de crunchknop met rust laat...
    Als ik mijn technicus moet geloven deelt de 5150 zijn buizen ook met clean-wonders als de fenderversterkers maar schuilt het verschil 'm met name in de mate waarin de voorversterker is opgepompt. Hierdoor scheurt 'ie als de beste maar moet je met clean dus vooral de eindtrap het werk laten doen.
    (dat is wat mij verteld is...

    Hoop dat je er iets mee kunt!

    Groet,

    Bram

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    btw, een 5150 II is wel clean te houden, mar dan moet je de pre gain zoals eerder gezegd onder de 2 houden, en de clean master op 7 hebben ofzo.

    Maar ga hem eens testen.

    Ik had er genoeg aan voor mijn cleane uitstapjes.

    Maar ik ben nu verwend met een Mark IV clean kanaal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Ik wil hem graag testen, maar ik zou niet weten waar. Muziekzaken hebben van Peavey meestal alleen die bandits enzo staan, het kleinere spul.

    Iemand in Omgeving a'dam, bij wie ik die 5150 II eens aan de tand kan voelen?
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top