Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2004
    Locatie
    hoogmade (omg. Leiden)
    Berichten
    320

    Standaard Peavey 260 monitor Series.

    Hallo allemaal,

    Ik heb enige tijd geleden een oude Peavey 260 monitor series gitaartop gekregen. Ik weet niet of hij ouder is dan uit dan 1983, maar daar gok ik maar op.

    Ik heb op google of gitaarnet totaal geen informatie over deze top gevonden, dus ik dacht 'ik vraag het maar gewoon even'
    Aangezien foto's meer zeggen dan woorden:






    Iemand ervaring met zo'n ding? Peavey wist me er zelf ook weinig over te vertellen
    Laatst gewijzigd door guitardude; 10 augustus 2006 om 14:06
    Fender Jap. Strat 1987
    Boss DS-1
    Epiphone Valve Junior Head
    Marshall 212 JCM cab

    Zoekt een Line 6 Variax 300

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Is een poweramp, om bijvoorbeeld een monitor box achter te hangen maar evengoed geschikt als poweramp voor bas of gitaar eventueel gecombineerd met een geschikte voorversterker.
    Is 130 watt aan 4 Ohm en komt uit begin jaren '70.
    Ze hebben de neiging om na 30 a 35 jaar "brommerig" te worden en zo af en toe eens te gillen.
    Als je alle massa aansluitingen op het voor en achterpaneel goed schoonmaakt dus beide panelen strippen en met een Scotch brite lapje licht opschuren en dan alles weer monteren dan heb je een prima poweramp die multi inzetbaar is.
    Veel plezier er mee.

  3. #3

    Standaard

    Da's eens de nuttige informatie

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2004
    Locatie
    hoogmade (omg. Leiden)
    Berichten
    320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matto
    Is een poweramp, om bijvoorbeeld een monitor box achter te hangen maar evengoed geschikt als poweramp voor bas of gitaar eventueel gecombineerd met een geschikte voorversterker.
    Is 130 watt aan 4 Ohm en komt uit begin jaren '70.
    Ze hebben de neiging om na 30 a 35 jaar "brommerig" te worden en zo af en toe eens te gillen.
    Als je alle massa aansluitingen op het voor en achterpaneel goed schoonmaakt dus beide panelen strippen en met een Scotch brite lapje licht opschuren en dan alles weer monteren dan heb je een prima poweramp die multi inzetbaar is.
    Veel plezier er mee.
    Oke!, dan ga ik hem binnenkort maar gebruiken als eindversterker voor mijn pod xt. Neem aan dat dan wel kan? Hang ik er een Marshall 2 x 12" stereo cab aan.
    Volgens mij bromt of gilt die van mij niet, maar het is al weer even geleden dat ik hem gebruikt heb.
    Fender Jap. Strat 1987
    Boss DS-1
    Epiphone Valve Junior Head
    Marshall 212 JCM cab

    Zoekt een Line 6 Variax 300

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb er net ook een.... Nog ervaringen?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De monitor 260 volgende week inzetten op monitor....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7

    Standaard

    peavey gebruikte in die tijd vernieuwende serieproductie.
    ze hadden een houten kast in twee maten.
    een eindversterker in drie vermogens die in de achterkant van zo een kast paste. En zelfs achterin houten mixers verschenen.
    En frontplaten met diverse modellen basversterker, zanginstallatie, monitorversterker enz.

    peavey was eind jaren zeventig het enige goedkope spul wat door schaalgrootte goedkoop was. Het andere alternatief vas duur (dynacord) of kapot (LEM en andere italianen)

    Enig nadeel.... gewoon een transistor eindbak uit eind jaren 70 begin jaren 80 is weinig indrukwekkend qua vermogen, enorm zwaar qua sjouwen, en met moderne spullen hopeloos achterhaald qua geluidskwaliteit.

    Dit is overigens allesbehalve een RMS output die in het boekje stond. (130W )
    Dat was de 4 ohm peak voor een paar seconden op 1KHz. Werkelijke output zal rond de 45W max zitten. Wat overigens met een set black widow speakers kneiter hard ging. Die hadden een rendement van 98.5dB/1w dat hoor je wel.

    Als je gewoon een behringer Inuke haalt ben je waarschijnlijk al beter uit.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top