Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Speaker vervangen in cabinet

    Hey,

    Ik heb een Marshall 1912 cabinet (1 x 12", 8 Ohm), maar ben op zoek naar een 16 0hm speaker om deze in de Marhall cabinet te steken ipv de huidige speaker. Dit omdat mijn versterker enkel een 16 Ohm aansluiting heeft.

    Ik had gedacht aan een Celestion V30 van 16 Ohm. Mijn versterker (Peavey Classic 30 top) heeft veel bas, gigantisch veel mid en wat minder hoog.

    Ik zou graag mijn sound wat ronder, minder mid en wat meer bijtender (aggressiever) maken. Ik speel blues en gebruik voornamelijk het cleankanaal (met een randje). Vantijd wil ik er ook eens lekker mee scheuren (no metal).

    Is deze speaker een goede keuze of zou ik eerder naar iets anders moeten uitkijken?

    Alvast bedankt!

    Anaal is banaal als je niet zit in het bruine kanaal

  2. #2

    Standaard

    niemand ... ?
    Anaal is banaal als je niet zit in het bruine kanaal

  3. #3

    Standaard

    Ik kan je alleen zeggen dat ik de Marshall AV kast met V30 vintage speakers erg lekker vind klinken. Speel zelf classic rock. Lijkt qua geluid dus aardig op het jouwe. Ik was ben zo zeer te spreken over dit cabinet, dat ik er binnenkort eentje ga kopen. Ik heb geen ervaring verder met een 1x12" cabinet, maar de 4x12" klinkt iig lekker dus dan zal dat voor 1x12" ook wel gelden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top