Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epic
    Ah, ik snap hem eindelijk.. de Peavey top heeft dan geen speaker.

    een top heeft nooit een speaker van zichzelf, daarom heet het top.

  2. #12

    Standaard

    Dankjulliewel voor de reacties. De speaker in mijn hotrod heeft inderdaad gewoon een jack aansluiting, dus die kan ik gewoon op de peavey aansluiten. Mooi mooi.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vasco
    Dankjulliewel voor de reacties. De speaker in mijn hotrod heeft inderdaad gewoon een jack aansluiting, dus die kan ik gewoon op de peavey aansluiten. Mooi mooi.
    Let wel op met het vermogen. Ik denk dat zo'n 5150 120 Watt geeft, dat is misschien wat veel voor het speakertje van de Hot Rod... Kijk eerst even hoeveel die speaker aankan...
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoni
    Let wel op met het vermogen. Ik denk dat zo'n 5150 120 Watt geeft, dat is misschien wat veel voor het speakertje van de Hot Rod... Kijk eerst even hoeveel die speaker aankan...
    boeit niet echt zolang de impendantie maar klopt op de amp. de speaker kan echt wel wat aan hoor. greenbacks bijvoorbeeld zelf zijn per stuk 25 watt, en je kan makkelijk een 212je met 2 greenbacks op een 120 watt amp aansluiten. je speaker gaat dan zelf eerder 'vervormen'. maar dat je conus klapt, of dat je speaker ontploft .. dat lijken mijn broodjes aap

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    toch wel.

    zonder eindbuizen is er ook geen vermogen dat naar de OT gestuurd wordt.
    maar dit is natuurlijk wel vrij omslachtig...
    als de eindbuizen blijven zitten is er een load nodig.
    dan gaat er geen stroom door de eindbuizen, maar wat door de preamp gaat, gaat dan alsnog wel naar de OT. i.e.: niet doen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    boeit niet echt zolang de impendantie maar klopt op de amp. de speaker kan echt wel wat aan hoor. greenbacks bijvoorbeeld zelf zijn per stuk 25 watt, en je kan makkelijk een 212je met 2 greenbacks op een 120 watt amp aansluiten. je speaker gaat dan zelf eerder 'vervormen'. maar dat je conus klapt, of dat je speaker ontploft .. dat lijken mijn broodjes aap
    Klopt. Als je een beetje oren aan je hoofd hebt, blaas je die speaker echt niet op. En al helemaal niet op een normaal volume. Anders wordt het wanneer je hem echt open draait. Daar kunnen ze niet tegen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    dan gaat er geen stroom door de eindbuizen, maar wat door de preamp gaat, gaat dan alsnog wel naar de OT. i.e.: niet doen.
    denk nu heel logisch na.
    je OT zit NA de eindtrap, zonder eindbuizen is er geen eindtrap en dus is het alsof de preamp een oneindige load heeft (hij is nergens mee verbonden) en dat is voor een preamp geen enkel probleem. en voor de OT dus ook niet!

    en hier gaat het em erom dat de preamp naar een andere amp gestuurd wordt (via de send van de effects loop normaal gezien) waardoor die daar al niet meer naar de eindtrap gestuurd wordt.

    doe zo'n uitspraken enkel als je zeker bent, anders verwar je de andere forumleden alleen maar.




    (en speakers opblazen kan zeker. een paar weken terug heb ik op het dour festival een bassist met een SVT classic een ampeg 8x10 zien stukspelen, hij heeft nadien de rekening gekregen
    in de PA wereld kom je dit nog makkelijker tegen als bij oudere systemen zonder opstartvertraging de volgorde van opstarten niet gerespecteerd wordt. een mengtafel aanzetten als de versterkers al voluit staan kan zo erg zijn dat door de plof niet enkel de cones scheuren maar de volledige speakers letterlijk door het speakerdoek vliegen. dit zijn natuurlijk vrij extreme gevallen maar het kan dus best)

    (edit: wat kim wilson zei )
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top