Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard opnemen met floyd buizentop?

    Nu heb ik net een oude buizentop op de kop getikt op marktplaats
    zie onderstaand topic
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78144

    vraag is....hij heeft natuurlijk geen DI om mee op te nemen, maar mijn gitaar plug ik dan wel eens rechtstreeks in mijn computer.
    Is het oook mogelijk dat ik via de speaker out van deze top hem aan de PC hangt? of ik kom ik dan in de problemen met dat het vermogen niet wegkan en wat dan weer niet goed is voor de top... zoiets las ik namelijk in dit Ohm topic

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=77957

    wie biedt soelaas?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Niet doen, uit de speakeruitgang komt een veel te hoge spanning en bovendien moet je een tube amp niet gebruiken zonder speaker. Gewoon een microfoon voor de speaker of een line uitgang maken met een weerstand van 100 a 200 kohm en dan samen met de speaker gebruiken. Maar dan kan je net zo goed een mic er voor zetten. Bovendien klinkt de line out van een tube amp zelden goed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    zoiets dacht ik al...thanks!

    helaas hier geen speaker...

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het is vaak slecht voor versterker als hij "werkt" zonder dat er een speaker aan zit.

    Bovendien vind ik gitaarversterkers alleen goed klinken als er GITAAR-speakers aan hangen. Die combinatie "maakt" het geluid.
    Dat wordt vaak opgenomen door een microfoon ervoor. Bijna alle gitaarplaten die ik ken worden zo gemaakt.

    Uiteraard heb je ook "modeling", een digitale simulatie van dit bovenste proces maar aangezien je net een buizen-gebakje hebt gekocht lijkt het me niets voor jou.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    het ging me ook meer om wat thuis/oefen opnames hoor. Als ik 'echt' ga opnemen zet ik mijn 1960tv eronder en zetten we hem zo hard mogelijk. Dan klinken die dingen op hun best!

  6. #6

    Standaard

    Een MiniMass of andere power-soak/attenuator werkt wel. Hier zit vaak een line-out op.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top