Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Nieuwe amp....!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punt
    Het volume van de boost is niet in te stellen.
    Ik heb dat laten modificeren en kan dat nu wel.

    Tip: Vervang de fabrieks pre-amp buizen door iets moois.
    Heb je adviezen of ervaringen met bepaalde buizen?
    En: waar heb je die mod laten doen?

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Op de meeting gaan we nog wat pre amp buis-vergelijkend warenonderzoek doen, dus steek daar je licht op zou ik zeggen !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13

    Standaard

    NB,

    de boost op een shiva is eigenlijk geen boost maar kanaal 2 volluit, zoals die moet klinken dus. zonder boost wordt het volume teruggenomen en klinkt die niet zo lekker.

    er wordt dus niet geboost maar als je een goede boost die lekker op een shiva klinkt zoekt dan zou ik die van fulltone nemen. Ik krijg een zeer goed resultaat e door de fulltone fat boost als booster te gebruiken

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Op de meeting gaan we nog wat pre amp buis-vergelijkend warenonderzoek doen, dus steek daar je licht op zou ik zeggen !
    Ah OK, da's top. Dat had ik nog niet gezien in het inmiddels 64 pagina's tellende topic over die meeting..

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Page
    NB,

    de boost op een shiva is eigenlijk geen boost maar kanaal 2 volluit, zoals die moet klinken dus. zonder boost wordt het volume teruggenomen en klinkt die niet zo lekker.
    Als dat zo is, dan heb ik hem liever zoals hij niet moet klinken.

    Wat een onzin, zeg. Hoe kan een versterker nu in 's hemelsnaam een stand hebben waarop hij MOET staan omdat dat zo hoort? Dan zou distortion/overdrive nooit uitgevonden zijn, man.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Hoe bedoel je dat, Marc?
    Beetje laat antwoord van mijn kant, maar het is ondertussen verwoord. Het is jammer dat je bij een versterker die echt zo goed is als de Shiva, die enige tijd op mijn verlanglijst stond, je geen duidelijke boost hebt waarmee je boven de band uit kan soleren, maar ik begrijp nu dat dit probleem is aangepast door Bogner.
    Ik koos destijds voor de Rivera Fandango, die iets meer mijn smaak is, die een kleine volumeboost geeft wanneer je die intrapt, maar eigenlijk ook niet geheel naar mijn wensen hoor. het liefst heb ik dan toch echt aparte gain en volume voor mijn soleer-ellende.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  7. #17

    Standaard

    Eric v/d haar (Bogner Importeur) bestelt hij all huidige versies van de Shiva met een extra volumeknop(dus na de gain-sectie) mod op het boost-kanaal. De boost geeft een pre-gain midboost die je versterker over the top kan brengen. Als tip zou ik willen meegeven de gain niet volledig open te zetten maar ergen tussen 2 en 3 uur (met humbuckers zelfs ietsje minder). Als je zonder boost speelt krijg je dan een goeie gedetailleerde crunchy distortion (zeker op grote-zaal/openlucht-volume). Met boost merk je dan een groot klank verschil en geraak je over the top zonder dat je teveel detail verliest. Voor een creamy distortion trap je best een drive-pedaaltje bij (dat je vnl. als drive gebruikt en niet als volume-boost). Als je teveel cleane boost(via een pedaal) geeft voor het boost-kanaal krijg je een waanzinnig mid-hump en dan kan de klank zelfs krakerig over. Ik vind dat niet mooi. Het is de truc om ergens de middenweg te vinden(qua gain) en de klanker uit de versterker te halen die erin zitten en de rest met pedaaltjes te tunen. Ik gebruik hiervoor een Blue-Boy,TS-9, Super-duper en Rusty Booster
    There's more to the picture then meets the eye

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Gefeliciteerd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Nou, hij is binnen!
    Gisteravond tot zo laat als kon (voor de buren) zitten spelen, en ik ben erg tevreden. OK, het is zeker geen huiskamer-amp, maar ook op lagere volumes klinkt de versterker nog erg goed, iets waar ik nog een beetje voor vreesde. Kan in ieder geval niet wachten om hem in een "normale" ruimte te proberen!
    Had overigens wel het idee dat mijn Line6 DL-4 niet helemaal lekker "in" het geluid zat op het OD-kanaal, heeft iemand anders daar ook last van? Mijn Shiva heeft nog de "ouderwetse" effectsloop waar een speciale kabel voor nodig is, maar eigenlijk gebruik ik liefst helemaal geen effectsloop..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
    Nou, hij is binnen!
    Gisteravond tot zo laat als kon (voor de buren) zitten spelen, en ik ben erg tevreden. OK, het is zeker geen huiskamer-amp, maar ook op lagere volumes klinkt de versterker nog erg goed, iets waar ik nog een beetje voor vreesde. Kan in ieder geval niet wachten om hem in een "normale" ruimte te proberen!
    Had overigens wel het idee dat mijn Line6 DL-4 niet helemaal lekker "in" het geluid zat op het OD-kanaal, heeft iemand anders daar ook last van? Mijn Shiva heeft nog de "ouderwetse" effectsloop waar een speciale kabel voor nodig is, maar eigenlijk gebruik ik liefst helemaal geen effectsloop..
    Is dat een delay die DL-4?
    Een delay klink vaak niet lekker als ie voor de amp staat bij OD.
    En zeker bij een tonemonster als de Shiva is dat zonde.
    Ik heb de mijne in de FX loop gezet en wow, wat een sound!!! (Is een MemoryLane).

    Ik heb ook de oude FX loop. Kabel laten maken bij Jukebox.
    Gebruik niet de waarden die op de Bogner site staan, die geven volume verschil. Ik vond andere waarden op een of andere site en die heb ik doorgegeven. Werkt perfekt!
    Te koop: Martin HD28 1980

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top