Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Nieuwe amp....!

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punt
    Is dat een delay die DL-4?
    Een delay klink vaak niet lekker als ie voor de amp staat bij OD.
    En zeker bij een tonemonster als de Shiva is dat zonde.
    Ik heb de mijne in de FX loop gezet en wow, wat een sound!!! (Is een MemoryLane).
    Ik heb ook de oude FX loop. Kabel laten maken bij Jukebox.
    Gebruik niet de waarden die op de Bogner site staan, die geven volume verschil. Ik vond andere waarden op een of andere site en die heb ik doorgegeven. Werkt perfekt!
    Klopt, een delay. Maar: des te minder kabels des te beter, dus ja. Maar goed, ben een flinke delay-gebruiker, dus ik moet er toch aan haha! Heb die andere waarden al gevonden, ga wel eens ff een belletje plegen!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
    Klopt, een delay. Maar: des te minder kabels des te beter, dus ja. Maar goed, ben een flinke delay-gebruiker, dus ik moet er toch aan haha! Heb die andere waarden al gevonden, ga wel eens ff een belletje plegen!
    Succes, ben benieuwd
    Te koop: Martin HD28 1980

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    De keren dat ik een Shiva in een winkel heb getest, viel het me op dat er zo'n kneuterig kabeltje voor channelswitching bijzat, zo'n home-made dingetje...is dat nu ook verholpen?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    De keren dat ik een Shiva in een winkel heb getest, viel het me op dat er zo'n kneuterig kabeltje voor channelswitching bijzat, zo'n home-made dingetje...is dat nu ook verholpen?
    Nope....niet verholpen, erg kneuterig. Maar dat is sowieso wel gek, het feit dat je een 3-knops footswitch krijgt, terwijl ik er maar 2 kan gebruiken (heb nl. geen reverb) is voor een amp in deze prijscategorie best slecht.

    Maar goed, ben al aan het kijken naar een kleinere footswitch (van loop master oid), met een stereo kabel. De functie channel switch en boost zit namelijk op 1 stereo plug, dus in feite kan ik elke gemiddelde "Koch Twintone"-achtige footswitch gebruiken hiervoor.

  5. #25

    Standaard

    Voor de volledigheid,

    zonder boost wordt volgens mij op de shiva voor de eindtrap vermogen van de buizen terugnomen, boost is spanning volluit. (geen echte boost dus)

    met de gain volluit (na 2-3 uur) klinkt elke gitaar even goed, of ik moet zeggen even slecht. Kan je je Relic gewoon ruilen voor een goedkope koreaan: geen veschil.

    als je boost zoekt kan je dat het beste via pedaal in de effectsloop doen (met speciale kabel in de effects loop) Via tonetoys kan je een gemodificeerde RC booster speciaal voor in effectsloop kopen.

    Gewoon een fatboost ervoor werkt bij mij goed.

    Paul lenders schijnt ook modificaties op de shiva te doen,

    succes,

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Fatboost is inderdaad een mooi pedaaltje! Wil er ook eentje aanschaffen om mijn Superdrive te boosten via de fxloop. Heb em getest en het werkte erg goed, kan me voorstellen dat het op de Shiva ook doet wat ie moet doen:-)
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Moet met de MXR microamp in de FX loop van de Shiva ook lukken, die boost.

    Bij mij hoor ik wel verschil tussen gitaren met de Shiva op gain 2-3 uur.
    Te koop: Martin HD28 1980

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top