Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    drap
    Guest

    Standaard

    In de meeste Marshalls zitten standaard ook vlutbuizen in btw.

  2. #12

    Standaard

    mijn mesa heeft laatst ook een retube gekregen, JJ's in de eindtrap, 2x JJ voor het clean en 1x JJ + 1x EHX voor scheur, verder 1xJJ en 1 x EHX in de reverb + fasedraaier sectie, weet niet in welke volgorde.

    de mesa is er voor mij iig heel erg op vooruit gegaan, maar hou ook meer van een marshallgeluid dan mesa....
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Probeer eens een Groovetubes Mullard kloon.
    Wel duur, ik zet er meestal 1 op V1.
    Te koop: Martin HD28 1980

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Mijn versterker: Mesa Dual Rectifier (3 kanalen - 2006)

    Heb alleen de Mesa 5U4 rectifierbuizen vervangen door JJ GZ34. Enorm verschil, de orginele zompige 'sag' is verdwenen, nu mooi strak rectifier geluid.

    Ook heb ik de eindtrap (orginele 6L6 buizen) op de EL34 stand staan zodat de buizen meer op hun flikker krijgen, oftewel een hetere bias.


    @Nocki, op http://forum.grailtone.com/ is veel te vinden over Mesa's en buizen.
    Laatst gewijzigd door Iceman; 6 augustus 2006 om 16:16

  5. #15

    Standaard

    Kan dat gewoon by een recto? de amp met 6l6 buizen erin op el34 zetten? zal ik dan ook maar eens proberen... ben benieuwd.

    Weet je het zeker?

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #16

    Standaard

    mesa's staan dacht ik nogal tammetjes op de bias afgesteld... dus mogelijk dat zoiets wel kan.

    ik heb mijn voortrap eens voorzien van nieuwe JJ's... klonk wat donkerder en iets levendiger, maar dat kan ook komen omdat er hele oude mesa buisjes in zaten...

    harrald

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Kan dat gewoon by een recto? de amp met 6l6 buizen erin op el34 zetten? zal ik dan ook maar eens proberen... ben benieuwd.

    Weet je het zeker?

    Nocki
    Bob van eurotubes.com heeft een heel verhaal op zijn site staan hierover.

    http://www.eurotubes.com/euro-n.htm

    Ik heb wel de versterker op vacuum tubes staan ipv silicon. Mijn vorige Rectifier (Triple) heeft 2 jaar lang zonder problemen zo gedraaid. De bias van rectifiers zijn erg koud afgesteld, op deze manier zou de bias van de eindbuizen redelijk goed moeten staan.

    Uiteraard op eigen risico, Nocki.
    Beste is om iemand met zo'n biasmeetapparaat die standen te laten checken.
    Ik weet niet of je ook kunt laten checken wat de optimale (spanning) voor jouw eindbuizen zijn.

    Je moet trouwens de GZ34's van JJ proberen, zoveel strakker dan de standaard U5G's van Mesa.

  8. #18

    Standaard

    Hee,

    Erg bedankt voor de info! it makes sense! en natuurlijk is het op eigen risico. dat is het altijd. Ik heb alleen nog nooit zelf gerommeld met mn amps en wil altijd weten hoe het zit en als het een risico in houdt doe ik het niet. vandaar mijn vragen. ik zal eens kijken waat het doet met de Roadster.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top