Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Orange rocker 30 ken ik niet, zal waarschijnlijk wel duur en goed zijn. Probeer anders eens een Peavey classic 30, vind ik persoonlijk supergoed, is meer dan luid genoeg, kost niet veel en is bovendien zowel in combo als in top te krijgen. Zeer goede clean en lekker vette scheur.
    Anaal is banaal als je niet zit in het bruine kanaal

  2. #12

    Standaard

    maar is de scheursound van de peaveys niet ongeveer hezelfde als die van marshall (wat ik probeer te vermijden) ?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Een echte alterno koopt een Vox of een Orange. Dat staat helemaal alterno.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    als je echt pieken hebt, of veel geluk is een HiWatt ook erg vet
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door den 3de vetzak
    maar is de scheursound van de peaveys niet ongeveer hezelfde als die van marshall (wat ik probeer te vermijden) ?
    Ik vind eerder de Orange scheur lijken op een Marshall, misschien iets donkerder nog. Iig meer de rauwe Britse versie van scheuren dan de meer afgeborstelde Amerikaanse versie. Dus je wil een Marshall sound vermijden maar je wil wel een Orange die er enigszins op lijkt? Aan de andere kant is er ook niet zoiets als een 'Peavey-sound' of 'Marshall-sound'. Een XXX of 5150 scheurt totaal anders als een Classic en een Plexi scheurt totaal anders dan een JCM800.

    De keuze voor 2 aparte combo's begrijp ik wel, de keuze voor een AC30 ook, maar mij lijkt dat je niet weet wat te nemen als scheurgeluid en dat je net toevallig misschien een slechte ervaring hebt met een Marshall. Ik zou zeggen, probeer wat dingen en probeer er achter te komen wat jouw ding is, misschien vind je die Marshall JCM900 niks maar die JTM45 het einde.

    Persoonlijk speel ik erg graag over mijn DSL100, maar kan ik me zeker uitleven op een Mesa Recto oid (terwijl het eerste contact met die versterker blegh was, veel te rasperig en rommelig, maar eens dat je hem kan instellen...), moest ik het geld voor een Mesa gehad hebben zou de keuze alleen maar moeilijker geweest zijn. Om maar te zeggen dat je niet altijd op het eerste contact met een versterker moet afgaan. Afgaan op wat op dat moment hip is in jouw muzikale stroming en dat kopen is imo niet de manier.
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    114

    Standaard

    helemaal mee eens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top