Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik speel over een Powertone en 5150 thuis, al gaat dat inderdaad met de Powertone makkelijker ondanks dat hij 2 keer zoveel vermogen heeft. Het schakelbare mastervolume is inderdaad een geweldig hulpmiddel daarbij, je kunt een Powertone op laag volume nog geweldig afstellen.

    Sinds ik niet meer in een band zit speel ik 100% thuis, en ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ik thuis over buizen speel. Als er alternatieven zouden zijn die net zo goed/hetzelfde zouden klinken met veel minder vermogen dan had ik die gekocht, die zijn er alleen niet. Waarom zou ik genoegen moeten nemen met een minder geluid omdat ik niet elke week optreed?

    Ik zet bij voorkeur een CD aan die ik mee probeer te spelen, en dan helpt teletekst pagina 888 om het nieuws nog te kunnen volgen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  2. #12

    Standaard

    thuis spelen lekker flammen......bv fender champ 6 watt meer dan genoeg. alles meer dan 10 watt voor thuis gekkenwerk slaat nergens op.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Ik heb een vibrochamp gehad met een alnico speakertje in. En dat ging al keiluid. Ooit op een goeie 2*12 cab gezet. Fantastische klank, maar vééél te luid voor thuis.

    Ik kan er nog altijd niet bij dat jullie vinden dat vb. een 5150 thuis goed klinkt. Overdrive/disto in overvloed, ook op laag niveau. Maar bij goed klinken heb ik toch iets anders voor o(g)(r)en. Ik heb onlangs de 5150 (eerste versie) gehoord op repetitieniveau en vond hem dan al wat platjes klinken.

    Zal wellicht aan mij liggen, zeker?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  4. #14

    Standaard

    5 tot 10 watt is te gek voor thuis, maar met samenspelen wil je misschien net iets meer.

    Voor srv en metallica kun je misschien een koch studiotone overwegen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #15

    Post

    Wat is repetitieniveau voor een 5150, ik zet hem op 3 a 4 en pas boven de 3 is het geluid lekker, platjes zou ik het niet noemen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    5150 is IMO altijd wat platjes, zelfs als ie op 10 staat, doe je niks aan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    De 5150 is niet voor niets heel populair, maar je moet echt van het geluid houden. Ik heb geen idee wat hier met platjes wordt bedoeld trouwens? Benamingen als schelle ruisbak daar kan ik iets mee, maar "platjes"...

    Ik vind het thuis vervelend dat je altijd met het directe volume bezig bent, je kunt zo op laag volume heel weinig afregelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Ik gebruik mijn 120watt powertone 2 ook makkelijk thuis. Er zit een fantastisch mastervolume op. Ook klinkt ie altijd even lekker
    +1

    Powertones zijn idd ideaal voor dat soort dingen. Mijn huisgenoten keken al heel bang toen dat bakbeest voor het eerst naar binnen werd gesleept ( helemaal de andere gitaristen toen ze het plaatje "Tube Series, 120W output power" zagen). Maar een PT2 klinkt idd op lagere volumes ook heerlijk en ik kan er prima mee klooien hier op mijn studenten kamertje ( 15m2). Mijn huisgenoten hebben meer last van mijn geupgrade Hartke HA3500 basversterker me 1x15" cab dan van mijn PT2 met 4x12".
    Ik zou dus zeker even kijken naar een powertone top of combo als ik jou was. Toen ik opzoek ging naar een buizenbak wilde ik eigenlijk ook een vrij simpele versterker met maximaal 50 watt. Na een middagje testen heb ik toch even in een Koch Powertone ingepulgd en die klonk ( mening) echt zoveel beter dat ik die uiteindelijk maar heb meegenomen

  9. #19

    Standaard

    Bedankt voor de reacties allemaal Ik ren denk ik binnenkort maar weer eens naar de gitaarzaak om daar de powertone even aan de tand te voelen en daarna maar weer eens een verdere beslissing te maken maar in ieder geval bedankt en ik zal nog wel laten weten wat het uiteindelijk geworden is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
    De 5150 is niet voor niets heel populair, maar je moet echt van het geluid houden. Ik heb geen idee wat hier met platjes wordt bedoeld trouwens? Benamingen als schelle ruisbak daar kan ik iets mee, maar "platjes"...

    Ik vind het thuis vervelend dat je altijd met het directe volume bezig bent, je kunt zo op laag volume heel weinig afregelen.
    neen, platjes is een Belgische uitdrukking. Moeilijk om te verklaren. Laat ons zeggen... ballen... niet echt... want dan denken jullie misschien aan volume en hard gaat ie zeker... moeilijk te zeggen. Maar die man van de 5150 had een Plexi 100W en die klonk niet platjes.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top