Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Dikste strathals

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard Dikste strathals

    Hey mensen! Heb na 3 humbuckergitaren toch wel eens zin in iets met single coils, en ik hou best van de stratsound. Wat me echter opvalt is dat het steeds weer tegenvalt als ik een leuke strat vast heb, die nek ligt me niet lekker, te smal/dun/fragiel, weet niet wat het is. Mijn PRS heeft een wide-fat neck, en mijn LP Classic een 60s slim taper, mijn LP Custom komt uit begin '70 en heeft ook niet echt een suuuperdikke nek. Vroeg me af wat het dikste of massiefste nekprofiel is wat Fender levert, en op welke strats die eventueel terug te vinden is, zodat ik die eens kan gaan proberen!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Grappig. Ik had hetzelfde probleem. Fender heeft niets met een dikke neck dat betaalbaar is. (Robbert Cray, eerste model Jeff Beck en de SRV)

    Alles wat je voor normale prijzen kan kopen heeft zo'n dun nekkie.

    Ik ben het zelf maar gaan bouwen (zie onderschrift). Bij de eerste fret 26 mm ipv 21 á 22 mm en bij de 12e fret 29 mm (bijna 30 mm) ipv de normale 23 mm.

    Warmoth levert wel het dikke boatprofiel en een dikke D en V. Misschien is dus een bouwpakketje een optie. Strat kopen, hals eraf en op marktplaats gooien. Bij Warmoth een dikke neck bestellen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Je zou eens de Japanse seventies reisieu moeten proberen. Dat is de dikste strat hals die je op een betaalbare fender kan vinden.

    Als je die nog te dun is, dan ontkom je er niet aan en moet bij je plaatselijke Muziek toko een Jeff Beck strat bestellen. die gitaar heeft een ware spoorbiels met frets.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Als je die nog te dun is, dan ontkom je er niet aan en moet bij je plaatselijke Muziek toko een Jeff Beck strat bestellen. die gitaar heeft een ware spoorbiels met frets.
    Let op: dat geldt alleen voor de eerste serie uit '91. Voor zover ik weet kreeg Jeff Beck (onder druk van Fender uit commercieel belang) ineens een "voorkeur" voor een dunner profiel.

    Persoonlijk zou ik zelf een strat samenstellen bij Warmoth als ik zo'n dikke hals wilde hebben. Kan je bodymateriaal, kleur hardware en neck zelf samenstellen.

    Een strat die standaard zo'n neck heeft vind je niet gauw, en de keus zou zeer beperkt zijn. Misschien op zoek naar een strat met gebroken, getordeerde hals voor een prikkie.

    Wat voor soort strat zoek je eigenlijk? essen? elzen? type trem? elementen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    De laatste serie Jeff Beck (customshop) heb ik vastgehad, en die heeft ook gewoon een vrij dunne hals...wat ik zoek is gewoon een ehm, klassiek type strat (s-s-s) met een dikke nek
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLOK182
    De laatste serie Jeff Beck (customshop) heb ik vastgehad, en die heeft ook gewoon een vrij dunne hals...
    yep, je moet voor de JB de eerste serie hebben, maar daar kan je echt niet meer voor een leuke prijs aankomen.

    Bij Feedback Rotterdam staat een SRV van Fender. Kijk eens wat je van die hals vind. Die SRV zal wel een aardige bom met duiten kosten , maar de hals is gewoon te bestellen bij warmoth.

    Misschien (als je budget toereikend is) koop je gewoon de strat die je lekker vind en bestel je zo'n hals als op de SRV zit.

    Zie dat je uit Rott. komt, zou zeker ff bij Feedback langsgaan, je verhaal uitleggen en vragen of ze de SRV ff uit het hok willen halen voor je.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    SRV zie je nog wel eens voor leuke prijzen tweedehands gaan inderdaad. Heb zelf een SRV lookalike gehad haha, Fender USA strat met zwarte slagplaat en witte Seymour Duncan vintage singlecoils, laterna een SD '59 in de brug. Klonk te gek, maar hij ging weg omdat, 3x raden...die nek zo fragiel was. Toen een megadeal met een '73 LP Custom kunnen maken, maar soms mis ik gewoon het stratgeploink
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top