Ik heb een stapeltje preamplampjes

- 7 gerelabelde 12AX7s van Hughes & Kettner
- 1 JJ 12AX7
- 1 Ei 12AX7
- 1 CBS 12AX7
- 4 Philips 12AX7s
- 2 Philips ECC81s
- 2 Adzam ECC82s
- 4 gerelabelde 12AX7s van Mesa

De 4 Mesa's en de JJ zaten in mijn Single Recto. Toen begon die erg luid te kraken na een uurtje spelen: rotte preamplamp dacht ik zo. Ik vond toen in de kast die CBS 12AX7 en raakte geïnteresseerd in ouwe lampen. Omdat het steeds een uur duurt voor ik hoor of mijn amp begint te kraken, had ik weinig zin om proefondervindelijk te gaan checken welke het doen en welke niet, aangezien er ook een combinatie van meedere mogelijk was. Ik kocht toen (slim) de 8 ouwe lampjes (6 Philips, 2 Adzam). Ook daar zaten er bij die het niet 100% doen. Nu zit ik dus met een hoop lampjes, ik ben van geen enkele zeker dat ie nog het doet na een uur & heb geen flauw idee hoe ik aan deze redelijk grote klus kan beginnen op een gestructureerde manier... Zelfs al koop ik 4 nieuwe lampjes (kan nog steeds een rotte tussen zitten, nee?) en hou ik de 5e plaats om te experimenteren welke werken (bvb V1?), dan ben ik nog jaar en dag bezig met proberen welke werken...

Is V1 trouwens de slimste positie om dit te testen? Is een lampje dat daar niet goed werkt voor de vuilbak of is dat recupereerbaar ergens anders in de amp?

Alvast bedankt!