Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Probleem Met Mn Amp

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard Probleem Met Mn Amp

    ik heb een marshall 1987x. de 50 watt plexi reissue zeg maar.
    daarstraks tijdens het spelen hoorde ik een kort droog plof geluid en de versterker deed niet meer.

    achteraan zitten twee zekeringen. de main fuse en de H.T.fuse.

    die fuses eruitgehaald. wat blijkt, de H.T. fuse is gesprongen.

    Weet iemand waarvoor deze dient en wat de mogelijke oorzaken hiervoor kunnen zijn. m.a.w. kan ik gewoon deze zekering vervangen of moet hij toch grondig nagekeken worden? hij is trouwens nog maar een maand of vier oud.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    probeer hem eerst te vervangen. Het kan aan de zekering liggen dat die gewoon gaar was om een of andere reden. Als hij gelijk weer knapt als je hem aanzet is er meer aan de hand en zul je even een ritje naar de dealer moeten doen. Als ie 4 maanden oud is heb je vast nog wel garantie

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    hij dient er btw voor de boel te beschermen. Als de buizen of een andere delicaat iets overbelast wordt dan springt hij eruit....

    de main fuse zit tussen de voeding en het lichtnet. mocht op een of andere rare reden er iets met het lichnet zijn....dan zal de zekering eerst kapot gaan eer hij met de voeding kon beginnen...alweer bescherming....goed concept die zekeringen!
    Laatst gewijzigd door hidde630; 31 juli 2006 om 15:36

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brunodb
    ik heb een marshall 1987x. de 50 watt plexi reissue zeg maar.
    daarstraks tijdens het spelen hoorde ik een kort droog plof geluid en de versterker deed niet meer.

    achteraan zitten twee zekeringen. de main fuse en de H.T.fuse.

    die fuses eruitgehaald. wat blijkt, de H.T. fuse is gesprongen.

    Weet iemand waarvoor deze dient en wat de mogelijke oorzaken hiervoor kunnen zijn. m.a.w. kan ik gewoon deze zekering vervangen of moet hij toch grondig nagekeken worden? hij is trouwens nog maar een maand of vier oud.
    Eerst proberen te vervangen (zekering knallen eerder door als ze ouder worden) maar ga absoluut niet verder "knutselen" als het weer gebeurt. Eindbuizen kunnen kaduuk zijn is m'n eerste ingeving.

    De HT-fuse dient om de voedingstrafo te beschermen als er iets in de HT-voeding (hoogspanning voor de buizen) mis is.

    Nieuw gekocht: onder garantie laten checken/fixen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    oh dan had ik ze verward dus....fijn dat er nog mensen die altijd precies weten hoe en wat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    als de buizen al zouden moeten vervangen worden, zou dat in garantie nog lukken? of kan dat, dat buizen al kapot zijn na vier maand?

    trouwens, ik heb nog geen een keer mn eindbuizen vol op hun flikker gegeven. mijn volume staat meestal zo afgesteld op clean met een randje en dan mijn fuzz ervoor als ik wat meer wil.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brunodb
    als de buizen al zouden moeten vervangen worden, zou dat in garantie nog lukken? of kan dat, dat buizen al kapot zijn na vier maand?

    trouwens, ik heb nog geen een keer mn eindbuizen vol op hun flikker gegeven. mijn volume staat meestal zo afgesteld op clean met een randje en dan mijn fuzz ervoor als ik wat meer wil.
    Update/correctie: de kans dat je buizen onder garantie vervangen worden schat ik zeer laag in....

    Excuses.

    Maar/in ieder geval: probeer even met precies dezelfde zekering (500mA/fast uit m'n hoofd) te spelen. Mocht ie weer knallen: naar de winkel!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    ik moet sowiezo naar mn winkel terug, heb namelijk zo geen zekering op reserve. maar het moest natuurlijk weer lukken, de winkel waar ik hem gekocht heeft begint vanaf vandaag aan haar jaarlijkse vakantie van twee weken. klote!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    heb de kapoote zekering vervangen en hij wilt zelfs nog niet opnieuw aangaan. lijkt niks, nul komma nul leven te vertonen. zelfs het rood lampje op de voorkant gaat niet meer aan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Dan is de mains fuse door...of had je die misschien niet terug gedaan?
    Of misschien verkeerd om? Dus de 500mA F in de mains gedaan??
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top