Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: "normaal"

  1. #1

    Standaard

    mijn 1e snaar (dus hoge e) breekt steeds (opvallend vaak bij de brug). Ik heb er in 5 weken tijd al 3 keer een nieuwe op moeten zetten. In de winkel zeiden ze dat het door te hard/veel spelen zou komen. Ik speel ,helaas, niet eens superveel ivm studie (gem. 45 min. per dag). Ook sla ik niet bijzonder hard aan en alles is goed gestemt etc. Nou vroeg ik me af of dit normaal is of dat het aan mijn door velen gehate squier ligt oid?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het kan aan het zadeltje liggen, maar daar wordt het imop nogal vaak op afgeschoven. In mijn ervaring gebruik je dan een verkeerde techniek, toen ik net begon bvrak ik ook veel meer snaren op mn electrische. En je kunt ook eens dikkere snaren proberen (voordeel daarvan is dat ze ook nog eens beter klinken).

  3. #3

    Standaard

    tanku (mn leraar zegt dat mn tegniec wel goed is dus das beetje vaag)-> k zal eens andere snaren proberen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2002
    Locatie
    Breda
    Berichten
    100

    Standaard

    Wat voor snaren zitten erop?
    Ik heb weleens Gibson bright wires gehad. Die braken sneller dan dat ik ze erop kon zetten, en dat kan ik best snel.
    Als je met .09's wil spelen, probeer eens super slinkies van Ernie Ball. Die blijven al wat langer heel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    2 verschillende users :smile:

    nah het is ook niet precies iets met techniek, maar meer een kwestie van gewenning aan de gitaar als je meer dan een paar jaar speelt breekl je een hele zooi minder snaren dan toen je "net" begon. Kwestie van ervaring denk ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    t kan wel degelijk iets met techniek te maken hebben....toen ik begon (ook met een Squier) brak ik ook elke 2 weken wel wat snaren....nu, ik speel nog best regelmatig op die squier, heb ik in n half jaar nog geen snaar gebroken....en ik gebruik nog steeds dezelfde snaren en zelfde plectra

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2002-11-25 18:55, schreef Swan:
    t kan wel degelijk iets met techniek te maken hebben....toen ik begon (ook met een Squier) brak ik ook elke 2 weken wel wat snaren....nu, ik speel nog best regelmatig op die squier, heb ik in n half jaar nog geen snaar gebroken....en ik gebruik nog steeds dezelfde snaren en zelfde plectra
    same here, dat bedoel ik, dat is niet aan techniek te verwijten maar meer aan ervaring denkik. "feeling" voor je intrrument om het maar ghey uit te drukken.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou ook eerst eens Ernie Ball snaren proberen, heb je het dan nog, ga dan een met eens stukje heel fijn schuurpapier over het zadeltje van de snaar die telkens breekt.
    En dan natuurlijk op het punt waar de snaar over het zadeltje gaat.
    Vaak kun je zo'n braampje niet eens zien dus het kan iets heel kleins zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    techniek kan een rol spelen. ik breek ook minder dan vroeger.

    dikke snaren helpt wel ja. en klinkt beter, vooral de harmonics. maar nadeel is dat het zwaarder speelt, voor met solo`s !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    daar raak je na een tijdje wel aangewend, en ik heb liever betere toon dan dat ik makkelijker een solo kan spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top