Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2004
    Locatie
    Lichtaart(Belgie)
    Berichten
    252

    Standaard Buffered effects loop

    Wat bedoelen ze met buffered effects loop? bypassed dit de preamp ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Nee, zonder preamp (voorversterker) krijg je geen geluid uit je versterker, deze versterkt het zwakke gitaar signaal tot iets van een bruikbaar volume, hier zitten ook toon knoppen (bas, mid, trebble).

    De poweramp (eindversterker) versterkt dit geluid dan weer naar een zeer hoog volume zonder verder de toon te beïnvloeden.

    De effects loop is de plaats tussen de pre- en poweramp. Met buffered bedoelen ze gewoon dat er hier al iets is ingebouwd dat signaalverlies door gebruik van lange kabels wegwerkt.

    Ga maar eens na hoeveel kabel je gebruikt als je amp vb 3 meter achter je staat op een podium en je wil de effecten in de effectsloop aan je voeten hebben. Dat is dan 3 meter van je versterker naar je voeten, en ook 3 meter terug. Dat is dus 6 meter kabel, en dit kan leiden tot verlies van signaal zonder een buffer. Meer bepaald verlies van hoge of lage tonen en volume.

    Aan de andere kant, je hebt niet echt een gebufferde effects loop nodig want je kan er ook zelf een bufferpedaaltje in zetten. (Kan je trouwens heel makkelijk zelf maken) Of als je Boss pedaaltjes gebruikt want deze hebben standaard allemaal al een buffer ingebouwd.

    Kan je een beetje volgen ?
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2004
    Locatie
    Lichtaart(Belgie)
    Berichten
    252

    Standaard

    Ja ik bedoelde kan ik ook gewoon men gitaar door bv een zoom g9.2tt laten gaan en dan naar de return van een versterker met een buffered effects loop . zodat ik de preamp van de versterker oversla , ..

    Maar dat van die kabels enzo wist ik niet , bedankt voor je reactie

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Dit moet geen enkel probleem zijn.
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top