Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Veranderen?

Aantal stemmers
42. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Zo laten

    12 28,57%
  • Veranderen

    25 59,52%
  • Direct de open haard in!

    5 11,90%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Discussie: De Hoent-Mod

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard De Hoent-Mod

    Zoals enkele van jullie weten heb ik niet lang geleden mijn zelfbouwproject voltooid.




    Maar ik heb nog steeds niet helemaal het gevoel dat de gitaar 'echt' af is. Gisteren kwam de ingeving om er 2 humbuckers met chromen kapjes in te zetten, dat zou er ongeveer zo moeten uit komen te zien:




    Mijn vraag is nu eigenlijk: Wat zouden jullie doen en waarom?

    Ik heb mijn besluit eigenlijk al genomen maar wellicht komen er nog betere suggesties, of wie weet kan iemand me overtuigen het niet te doen.
    DA - doet je goed!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Gewoin doen, en als ie dan nog niet bevalt het enkelspoeltje in het midden plaatsen.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ohja, en ik mis persoonlijk iets van uitstraling. Het is een mooie gitaar, maar hij heeft een beetje een "blote billen gezicht". (onderandere door lichte toets en lichte body. Missdhien een kleurtje proberen?)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Ohja, en ik mis persoonlijk iets van uitstraling. Het is een mooie gitaar, maar hij heeft een beetje een "blote billen gezicht". (onderandere door lichte toets en lichte body. Missdhien een kleurtje proberen?)
    Ik herken wel wat je bedoelt denk ik. Ik heb al gedacht over een andere kleur, maar aangezien hij in de olie is gezet kan dat denk ik niet meer.

    Wat nog wel misschien een optie is, is een top erop zetten van fineer. Alleen weet ik niet hoe realistisch dat is.

    edit: Ben net nog even bezig geweest met Kisekae; zoiets als top zou wel mooi zijn denk ik.

    In hoeverre is dit mogelijk?
    Laatst gewijzigd door DarknessAwaits; 29 juli 2006 om 01:15
    DA - doet je goed!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Kijk, dat ziet er al heel anders uit. Erg mooi.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    voor dat je wat verandert, hoe bevalt het geluid?
    als dat op zich goed is waarom dan niet een chrome kapje op de single en ook een op de humbucker.
    alleen een element ring voor de hum gebruiken en je volumeknop ook chrome.

  7. #7

    Standaard

    veranderen

    ik denk dat je al heel wat meer uitstraling krijgt als je het contrast tussen body en hardware (pickups) wat groter maakt. zoals al eerder is gezegd chromen kapjes, dan past de kleur van de PU's bij die van de brug en stemmechanieken
    verder zou je kunnen denken aan andere tone en volumeknoppen (ijzerkleurige knoppen, en een lichte switchknop oid). ik weet overigens niet of ik de elementringen zou veranderen, ALS je het doet, doe die dan in dezelfde kleur als de 3way switch (creme ofzo) en liever geen zwart

    fineer erop zou je kunnen doen maar is écht zonde op deze gitaar zover die nu afgewerkt is.
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    ik zou ook gaan voor een donkere kleur en die humbuckers met kapjes... wat ik persoonlijk ook mooi vind is rood/bruin mahonieachtige kleur (heb ik gebruikt voor mn Mustangproject
    T voorbeeldje dat je gemaakt hebt ziet er mooi uit..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    102

    Standaard

    Ik zou ook voor de donkere kleur gaan en dan de met cromen kapje. Maar in plaats van een laagje fineer kan je toch ook gewoon een andere kleur beits gebruiken?

  10. #10

    Standaard

    Direct de open haard in! :P

    (Tsja, er moet toch iemand op dat knopje drukken....)

    Serieus: jammer dat je de gitaar niet meer kan kleuren, ik denk dat doorzichtig blauw of iets dergelijks wel heel mooi had gestaan. Die pickups zou ik laten zitten, mits je ze goed vind klinken. Om de gitaar nu helemaal aan te gaan passen alleen voor de looks, lijkt me een beetje onzin. Hij is wel een beetje sober zo, maar dat hoeft geen nadeel te zijn...
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 29 juli 2006 om 13:47

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top