Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Mesa boogie dual rectifier solo head

    Hallo boys en girls

    Ik wil een andere amp aanschaffen,ik speel nu op een Fender twin amp head van 1965 en ben een beetje de klank ervan moe (reeds 15 jaar aant spelen )deze klank moe (reeds 15 jaar aant spelen met deze bak ). Graag had ik jullie mening ( goede en slechte ) gekend over de amp in onderwerp. (wel de 2 kanaals en niet de drie )

    ik wil deze amp vooral gebruiken om pop en soft-rock te spelen.

    muzikale groeten Luc

    ps: de fender staat te ruil

    http://muziek.2dehands.be/markt/muz_...ender&start=15

    en THX

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Dan zou ik niet kijken (zoals je titel doet vermoeden) naar de Dual Rectifier. Alhoewel je er natuurlijk ook wel pop/rock mee kunt spelen denk ik dat hij iets te heavy geörienteerd is voor deze stroming.

    Misschien kun je iets vinden bij Koch, wellicht een Multitone.
    DA - doet je goed!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Mark IV?

    Zelfde prijsklasse(iets duurder), maar voor jouw stijl veel geschikter denk ik.
    Veel poprockbandjes hebben deze head gebruikt en gebruiken hem nog.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Wil je die fender niet gewoon verkopen?
    Te koop: Martin HD28 1980

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Dan zou ik niet kijken (zoals je titel doet vermoeden) naar de Dual Rectifier. Alhoewel je er natuurlijk ook wel pop/rock mee kunt spelen denk ik dat hij iets te heavy geörienteerd is voor deze stroming.

    Misschien kun je iets vinden bij Koch, wellicht een Multitone.
    Ben ik het niet echt mee eens, gewoon het overdrive kanaal in de vintage stand zetten ( die klinkt zowiezo veeeeeel beter dan de modern stand ) en je kan er een lekker licht overdriven sound uit halen. Clean is ook erg ok voor pop / rock.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    bij pop softrock denk ik echt niet aan de dual recto. of mesa in het algemeen! eerder vox ac30, plexi, hiwatt, fender hotrods, bassmans. die kant uit. vooral vox ac30..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Ik heb de beste man ff aan de lijn gehad. Maar hij wil gewoon een moderne sound 3 kanaals.

    Ik heb hem aangeraden om eens met zijn versterker naar een hele goeie tech te gaan en te kijken of ze er el34 in kunnen zetten ipv 6l6.

    Ik heb ooit gelezen dat dat kan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    voordat ik het hele forum over me heen krijg: (het gaat hier wel om een proreverb)

    One thing I've really loved about the Fender Pro Reverb is its versatility and ability to take mods. I will soon get off my rump, get it away from the keyboard player, and get it back to my favorite mod, which is to replace the Fender spec 6L6 power tubes with Marshall spec EL34s. This takes some rewiring and apparently not all Fender amps will take the mod successfully. Mine just happens to. And it sounds GODHEAD. A Fender with EL34s has more tonal flexibility than a Marshall, but more of that lovely power tube "give" "sag" "flex" and compression than a Fender. Even the clean sound is more compressed and gives the strings of your guitar a softer feel under your hands. A little more upper midrange too. Just gorgeous.


    Misschien hoort dit topic beter thuis onder vintage maar goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster
    Ik heb de beste man ff aan de lijn gehad. Maar hij wil gewoon een moderne sound 3 kanaals.

    Ik heb hem aangeraden om eens met zijn versterker naar een hele goeie tech te gaan en te kijken of ze er el34 in kunnen zetten ipv 6l6.

    Ik heb ooit gelezen dat dat kan.
    wie precies? de topicstarter? ik dacht dat hij de 2 kanaals recto wilde. perse... en in de recto's kan je inderdaad el34's zetten zonder problemen. maar in de fender? dat weet ik niet zo snel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster
    voordat ik het hele forum over me heen krijg: (het gaat hier wel om een proreverb)

    One thing I've really loved about the Fender Pro Reverb is its versatility and ability to take mods. I will soon get off my rump, get it away from the keyboard player, and get it back to my favorite mod, which is to replace the Fender spec 6L6 power tubes with Marshall spec EL34s. This takes some rewiring and apparently not all Fender amps will take the mod successfully. Mine just happens to. And it sounds GODHEAD. A Fender with EL34s has more tonal flexibility than a Marshall, but more of that lovely power tube "give" "sag" "flex" and compression than a Fender. Even the clean sound is more compressed and gives the strings of your guitar a softer feel under your hands. A little more upper midrange too. Just gorgeous.


    Misschien hoort dit topic beter thuis onder vintage maar goed.
    dat gaat over de pro reverb. niet de twin. das een subtiel verschil....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top