Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Handleiding NL TC Electronics G-Major

    Wie kan me helpen aan een Nederlandse handleiding van de TC Electronics G-Major? (hun website is alvast geen optie, geen NL beschikbaar)

  2. #2

    Standaard

    Geen reactie?

    Dan stel 'k m'n vragen zo maar:
    Hoe kan ik m'n G Major resetten naar de fabrieksinstellingen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Locatie
    best
    Berichten
    512

    Standaard

    in de engelse handleiding staat het gewoon: manual
    en dan de een na laatste pagina bij de faq, het zal waarschijnlijk ook wel in de faq op die site zelf staan
    7

  4. #4

    Standaard

    Ja, net gevonden. Was te snel met m'n vraag te stellen! Toch bedankt!

    Ik heb er nog eentje...

    Ik ben niet echt thuis in het midi-gebeuren. Tot voor kort had ik enkel een pre-amp (JMP-1), en als ik een sound wou opslaan selecteerde ik een channel en drukte op store. Als ik dan met m'n footboard channel 1 koos, zat ik op de juiste sound. Sounds easy... Nu mijn probleem: ik heb dus een G Major gekocht. Heb 'm getest en was er direct weg van. Alleen, ik weet niet hoe ik ermee moet werken!

    Stel nu, ik heb een goeie distortion van m'n JMP en ik wil daar een delay bij. Volstaat het dan als ik die sound neem van m'n JMP (vb. channel 1), en op m'n G Major de delay die ik wil ook opsla op channel 1? Werkt dit als ik het zo doe?

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swift05
    Ja, net gevonden. Was te snel met m'n vraag te stellen! Toch bedankt!

    Ik heb er nog eentje...

    Ik ben niet echt thuis in het midi-gebeuren. Tot voor kort had ik enkel een pre-amp (JMP-1), en als ik een sound wou opslaan selecteerde ik een channel en drukte op store. Als ik dan met m'n footboard channel 1 koos, zat ik op de juiste sound. Sounds easy... Nu mijn probleem: ik heb dus een G Major gekocht. Heb 'm getest en was er direct weg van. Alleen, ik weet niet hoe ik ermee moet werken!

    Stel nu, ik heb een goeie distortion van m'n JMP en ik wil daar een delay bij. Volstaat het dan als ik die sound neem van m'n JMP (vb. channel 1), en op m'n G Major de delay die ik wil ook opsla op channel 1? Werkt dit als ik het zo doe?
    ik vind het al knap als je een goede distortion uit de jmp-1 haalt maar okee. Je moet 1 van de twee de ander aan laten sturen, dus als je op de major patch 1 selecteerd en je wilt dan op de jmp-1 ook patch 1 hebben dan moet je zorgen dat de g-major de jmp-1 aanstuurt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    je slaat je gmajor setting, die je onder knopje 1 van je floorboard wilt hebben ,op onder User 1.(naam etc editten)
    dan moet je zorgen dat als je knopje 1 van je Fc indrukt je gmajor dus naar User 1 gaat.

    Standaard gaat hij naar factory 1, dit moet je dus aanpassen in de midi/utils menu onder program bank. de moet je dus op "user bank" zetten.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  7. #7

    Standaard

    Mmm, dat moet mits enig uitpluiswerk wel te doen zijn. Moet lukken!

    Maar hoe kan ik alles best aan elkaar linken (welke in- en uitgangen achteraan de toestellen)?

    Welke toestellen er in m'n rack zitten vind je onderaan in m'n handtekening.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Daar verschillen de meningen over.

    MIDI
    Ik heb zelf mijn FC200 als midi master die stuurt dus, naar de tc, en die naar de pre-amp.(geloof ik, de laatste 2 kunnen ook andersom zitten maar da's midi trough)

    Audio
    Vanwege high gain settings (en erg luide drummer) gebruik ik de noisegate van de TC heel erg.
    dus : gitaar(>wah)>Pre-amp>Gmajor>power-amp.

    Ik gebruik ook de EQ sectie in de Gmajor bovenop die van mijn pre-amp, voor oa extra punch.

    je kunt je gmajor natuurlijk ook in de FX loop van je pre amp zetten.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  9. #9

    Standaard

    Je kan dus ook je G Major en je pre-amp en ... gebruiken zonder midi?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Uiteraard, maar waarom zou je dat aleen doen? dan maak je het jezelf niet bepaald makkelijk.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top