Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Hommel

  1. #1

    Standaard Hommel

    Ik ben 5 dagen geleden begonnen met de bouw van een hommel, als voorbereiding voor een LP goldtop.
    Hij is nog niet helemaal af alleen nog maar de stemmechanieken erop en hij is klaar het enigste probleem is dat Pro arte (winkel in antwerpen met (klassiek) instrumentenbouw spullen) een paar weken vakantie heeft dus daar moet ik opwachten.
    Hier alvast een paar foto's







    hier kun je zien dat die niet helemaal 100 procent is dat komt door dat de kam onder een massief blok hout zat en dan trilde de kam niet mee en kwam er niet veel geluid uit dus het hele bovenblad moest er uit en dat moest worden uitgevreest maar bij het erafhalen scheurde het bovenblad, en dat heb ik geprobeerd op te lossen door een stukje er inte zetten maar dat stukje is donkerder als de rest dan het bovenblad vandaar dat het veel opvalt volgende keer bter (maar ik hoop dat dit door de zon nog donkerder word naar verloop vertijd)

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    hey,
    mooi werk!
    in een oneindige interesse naar alles wat snaren bezit vraag ik je nu dus naar wat meer uitleg over het instrument.
    hoe bespeel je het, hoe staat het gestemd...wat is het nut van die speciale fret ordening?
    ik ken het eigenlijk niet, het het ooit wel al eens gezien denk ik, maar ziet er in ieder geval erg leuk uit!
    post zeker een foto als hij helemaal af is!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  3. #3
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Hoi

    Gaaf ding,
    Die stempinnen kun je ook bij het CMB in Puurs halen, is een stukkie goedkoper dan Proarte.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties,
    @hendrix,
    Je bespeeld het met een plectrum of met een stokje (dan heb je een beetje slide achtig geluid), je kunt hem dan op je schoot leggen en op een tafel op een tafel is beter omdat je dan meer geluid hebt.
    Ik kan het papiertje met die stemmingen niet vinden (dit is me eerste die ik maak ) maar hij is in G gestemd en hij krijgt 3 bourdon snaren en 3 gewone snaren. De fretten kun je allemaal op aparte afstanden zetten voor bas tenor enz. dit is een tenor.
    Als die af is zal ik nog wel een foto plaatsen.
    @Javaca
    Mischien dat ik ze dan toch maar in puurs ga halen, ik dacht dat dat alleen maar een muziek instrumentenbouw opleiding was.

  5. #5
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    In Puurs is ook een winkeltje bij de opleiding.
    Het winkeltje zit achter de lokalen. Gewoon ff naar vragen.
    www.cmbpuurs.be
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  6. #6

    Standaard

    Dankjewel, ik ga er denk dan maar eens een keer kijken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top