Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Harde PLOK bij schakelen van OD naar clean op koch studiotone

    Hoi,

    ik heb sinds 1,5 maand de koch studiotone losse top en ik ben er waanzinnig tevreden over. Nu wild eik net lekker weer gaan spelen en al sik nu van OD of OD+ naar clean schakel hoor ik ene harde PLOK. ik heb van alles geprobeerd. de versterker is geaard aangesloten. ik heb kabels verwisseld, van gitaar gewisseld maar hij blijft die harde Plok geven. ik merkte net ook toen ik hem uitzette dan er ook een redleijk harde PLOK te horen was. Heben jullie enig idee wat dat kan zijn. Gister deed hij het nog prima.

    Greetz Rupke

  2. #2

    Standaard

    Had ik ook last van bij de Studiotone combo die ik te leen heb gehad. Dacht dat 't hoorde en dat er niks aan te doen was... Misschien Koch ff bellen? Aardige gasten daar en nooit te beroerd om je te helpen daar waar nodig!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Hoi Rupke,

    Ik hem sinds kort de combo en die plop herken ik wel, maar verontrust mij niet. Misschien is dit het wel: in een review in de gitarist stond het volgende:

    Volgens Dolf Koch wordt er feitelijk maar een kanaal op de studiotone gebruikt, er komt telkens een buizentrapje bij. Het nadeel volgens hem is dat bij technisch een kanaal je bij de overschakeling van OD naar clean die plop hoort. Het gevolg van het gebruik van relais ipv schakeltransitoren.. Mij zegt het dit allemaal niets, maar het verklaart denk ik wel de plop.

    Groet,

    Roy

  4. #4

    Standaard

    Hmmmm

    Het vreemd is dat die plop vandaag pas te horen is. hij heeft het voor die tijd gewoon geschakeld zonder plop.

    ik zal Mijnheer Koch morgen eens bellen. Want dit is niet te doen tijdens een live situatie.

    Greetz en bedankt voor al jullie reacties tot nu toe

    Rupke

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    ik heb het één keer gehad bij mijn powertone 2 top. dat was toen ik al aansloeg op het clean kanaal en naar ultra-gain wilde.


  6. #6

    Standaard

    Het heeft inderdaad te maken met het schakelsysteem, dus hoe de versterker is opgebouwd. Mijn studiotone popt ook altijd, behalve als er geen signaal doorheen komt, dus als ik niet speel. In de praktijk betekent het dat je even niet moet spelen als je van kanaal wisselt.

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Humz, beetje rare oplossing voor een product dat gewoon goed moet werken.

    Meneer Koch moet gewoon goed spul bouwen
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #8

    Standaard

    He Rupke, als meneer Koch een oplossing geeft vermeld het dan even hier. Ik ben wel geinteresseerd als er een oplossing is.

  9. #9

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Vanmiddag met koch gebeld en inderdaad de plok is iets wat bij de studiotone hoord omdat het een 1 kanaalsversterker is. ze kunnen erwel iets aan doen, maar dat zou het geluid van de studiotone veranderen. Dus ik zal er op moeten letten als ik schakel voorlopig

    ik heb wel nieuw vers van de pers

    maar dak kun je lezne in de post:

    opvolger studiotone

    Greetz Rupke

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top