Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Misschien tip: flightcases van hardcase. Vooral bekend van de kunstof drumcases, maar ze hebben ook voor gitaarversterkers cases: ampmates. Erg stevig, waterdicht (als in: regen- en bierknoeibestendig), en vooral erg licht.
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    als het glas warm wordt is het wel IETS kwetsbaarder ja, maar niet heel veel meer dan als het koud is. verder, als je bij scheikunde zoutzuur van 1 molair in een reageerbuis doet, en t verwarmt (of een ander zuur om bijvoorbeeld een ester te maken!) dan gaat t glas ook niet stuk. wel als je het direct in een ijsbad doet, maar ok, das logisch. ik denk dus niet dat je zweet en/of talg echt slopend is voor t glas.

    Is het dan het glas dat kapot gaat??? Ik dacht altijd dat buizen kwetsbaar waren als ze waar zijn doordat de gloeidraad sneller kapot gaat als ie warm is!
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Bij mij staat de Marble altijd achter me in de auto. Naast de acoustasonic. Meestal ligt er nog een gitaar tussen de voorstoel en de versterker. En ik rijd zelf.
    Afkoelen duurt gewoon even. Ik speel niet als m`n spullen niet goed kunnen staan,niet goed geaard is of als er geen tijd is om af te laten koelen. En ik ben de enige die mijn spullen aanraakt met slepen. Geen compromis mogenlijk.
    Klinkt misschien hard of zo, maar bij schade is er nooit iemand verzekerd en meer van dat soort gein. Er staat voor soms voor een vermogen op het podium.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Of je laat een case bouwen met extra schuim op de bodem en sowieso aan de binnenkant.
    Ik heb zeker 5 cm schuim op de bodem en binnin 3 cm, ff laten afkoelen en in de case.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ik heb werkelijk nog nooit rekening gehouden met het afkoelen van buizen etc. Na 't spelen gaat mijn Koch meteen de flightcase in, en vaak direct achterin de auto. Ik heb daar wel vertrouwen in, helemaal toen Dolf Koch tijdens een service beurtje me liet zien dat het allemaal echt wel wat kan hebben. Hij roste met het handvat van een schroevendraaier tegen de buizen en printplaten etc.

    Rocken met die handel!

  6. #26

    Standaard

    ik werk op de moment in een backlineverhuur bedrijf

    tijdens het uitladen zag ik ooit eens een 2203 die op een cab stond (beide in flights) een val maken, kwam nogal hard aan, ik dacht direct => glasbak (de top maakte dus een val van 1m

    namen beide dingen uit de flights, op eerste zicht geen schade, dan maar ff inpluggen en volopen => niets kapot

    zo zie dat die flights wel echt iets uitmaken.
    ik vind de ampmates iets minder sterk, ze absorberen de schokken niet. Volgens mij zijn die ampmates meer voor bescherming tegen beschadiging van het uiterlijk van de amp

    en over warme amps: het is best dat je ze laat afkoelen, maar ik heb onlangs op dour gewerkt, en daar moesten we regelmatig de amps van de ene kant van het terrein naar de andere kant zeulen, en dat was regelmatig in de laadbak van een pickuptruck en dour is nu niet de meest "rechte" festival, daar kwam de jeep goed tot recht. zo hadden we bvb met een svt classic voorgehad, moest op 5 minuten naar een ander podium
    afzetten en direct jeep in, en dan vlammen. alles bleef goed werken hoor (natuurlijke uitval niet inbegrepen)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cesco
    Sorry, maar even aan de eindbuizen voelen lijkt me nou niet het beste plan.
    idd :P, misschien na 15 min, maar gelijk.. pff
    bij mijn versterker komt er altijd al vanaf een cm of 10 van de buizen af een signaal naar mijn hersenen dat ik daar op dat moment niet moet zijn

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ampmates zijn meer een compromis. Niet ideaal voor vallen, maar wel voor harde dingen die erop vallen, en goed om te stapelen. En ze zijn ook tilbaar. Tis leuk als je roadies hebt en zelf niks aan hoeft te raken, maar als je 2-3 per weekend alles geflightcased uit een bus een podium op moet tillen ben je het zo beu (als het niet perse gecased hoeft!). En wat Bentium al zei, die amps kunnen best wat hebben, zijn niet van suiker Onze zanger heeft 2 jaar een JCM900 top meegeleurd, zonder bescherming, gewoon hoppa overal mee in de bus, gestapeld en al, en dat ding heeft nooit problemen gehad
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  9. #29

    Standaard

    Bovendien is sjouwen killing voor een gitarist. Ik ben al vaak optredens begonnen met verzuurde onderarmen en stijve vingers van het veel te ver moeten lopen met een 4x10" combo (zonder case).
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  10. #30

    Standaard

    Hmmm die dingen kunnen wel wat hebben. M'n amp is al 30 jaar oud en hij ziet eruit alsof hij oorlogen heeft meegemaakt. Gebruik geen flightcase. Gewoon in de auto.

    Afkoelen: pak m'n amp als laatste van t podium, maar meer dan 5 minuten om op te rotten hebben we echt niet hehe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top