Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the feable
    na het optreden allemaal een kwartier de tijd om je amp af te laten koelen??? Wij moeten meestal binnen 2 tot 10 minuten opgesodemieterd zijn!!!
    daar moet je flink de schijt aan hebben, die lui weten niet eens hoeveel een buizenamp kost.. gewoon je tijd nemen en je amp lekker laten afkoelen, and tell those guys to f&#k off. De band die na je komt heeft wel begrip voor het ritueel 'afkoelen buizen', mits het een gitaarlose band betreft.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Top zet ik na een gig altijd als laatste van het podium, en dan heel voorzichtig in de case zodat ie nog ff kan afkoelen voor ie in de bus gaat. Flightcases zijn erg fijn als je je gear in een bandbus vervoert en zodoende moet stapelen. Mocht je na elke gig alles netjes in de kofferbak van je auto zetten, kom je al een eind met een goede hoes tegen krassen. Flightcase is dan een loodzware overbodigheid. Over het algemeen kan een (afgekoelde) buizenamp van kwaliteit best wat hebben!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    114

    Standaard

    Bedankt voor de response

    Ik heb er al een flightcase bij, het grote voordeel daarvan vind ik eigenlijk dat ik mijn setje mooi kan ophogen. Ik treed nou niet zo vaak op dat ik hem echt heel hard nodig heb voor de schokken in de bandbus (die we niet hebben).

    Maargoed, dat komt in de toekomst nog wel natuurlijk, daar gaan we tenminste vanuit. In ieder geval bedankt wieder, ik weet weer even voldoende.

    Morgen ga ik mijn nieuwe setje trouwens even introduceren (of jullie het interessant vinden weet ik niet, maar dat merk ik dan wel weer. )

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Tijdens het vervoeren van mijn top in de auto (geklemd tussen voor- en achterzetel) hoor ik bij elke bult in de weg een gerammel. Nu hoor ik constant ook het geklingel van de reverb-veer. Hij heeft het altijd gedaan (nu is hij wel binnen voor een groot onderhoud), maar kan dit eigenlijk kwaad? Zijn dit de buizen die rammelen of ook de reverb? Het is een metalig geluid, denk niet dat het glas is, maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen...
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Tis de reverbveer! Ik had het met mijn combo's ook altijd, als je em neerzette (ook zachtjes), dat je een rammel hoorde. Kan helemaal geen kwaad, al klinkt het niet echt prettig
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    Ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar ik heb wel eens gehoord dat het aanraken van buizen de levensduur verkort, omdat talg en andere stofjes in je huid inbranden in het glas als de buizen warm worden.
    als het glas warm wordt is het wel IETS kwetsbaarder ja, maar niet heel veel meer dan als het koud is. verder, als je bij scheikunde zoutzuur van 1 molair in een reageerbuis doet, en t verwarmt (of een ander zuur om bijvoorbeeld een ester te maken!) dan gaat t glas ook niet stuk. wel als je het direct in een ijsbad doet, maar ok, das logisch. ik denk dus niet dat je zweet en/of talg echt slopend is voor t glas.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the feable
    *Hebben jullie na het optreden allemaal een kwartier de tijd om je amp af te laten koelen??? Wij moeten meestal binnen 2 tot 10 minuten opgesodemieterd zijn!!!
    Als je alleen aan wedstrijdjes meedoet of optredens met meerdere bands dan kun je 'm inderdaad niet lang laten afkoelen. Op dat moment vind ik 'in de hand dragen' de meest veilige, stootvrije optie.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2006
    Locatie
    The foothills of the headlands
    Berichten
    864

    Standaard

    Flightcase of hoes ? Dan is het toch simpel : Je doet je versterker in de hoes en die in de flightcase
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

  9. #19

    Standaard

    Het ergste lijkt mij om 'm in een flightcase op kleine wieltjes over een klinkerweg of te rijden of over allemaal drempels of kabels. Volgens mij is dat veel erger dan schokken die de versterker krijgt in een auto.

    Maurice
    Laatst gewijzigd door mmrizio; 22 juli 2006 om 15:07
    Niet goed maar wel hard!

    Te koop: Marshall VS100r Valvestate top, Peavey 5150 4x12 buikkast en goedkope zelfbouw 4x12 onderkast

  10. #20

    Standaard

    Inderdaad, dat is killing. In de laadruimte van een bestelbus over kinderkopjes is ook niet gaaf.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top