Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 17 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 164

Discussie: hey

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    limburg(belgie)
    Berichten
    151

    Standaard

    ahja sorry dacht dat je het anders bedoelde
    srry

  2. #22
    Member
    Geregistreerd
    5 juni 2006
    Locatie
    In Vlaams-Brabant
    Berichten
    94

    Standaard

    Ik speel ook nog maar enkele maanden en mijn (akoustische) gitaar die kostte 100 euro. Eigenlijk moet je gitaarspelen niet onderschatten, maar zeker jezelf ook niet. Ik leer het op mn eentje spelen en nhet gaat best wel vlot vooruit. Natuurlijk heb je der wat geduld voor nodig en genoeg oefening. Maar als je gemotiveeerd bent dan zal het zeker wel lukken.
    Zelf heb ik wel enkele dagen gehad dat ik mn gitaar in de andere hoek ven de kamer wou gooien (heb ze uiteindelijk gewon neergelegd, gooien is niet echt goed voor de gitaar ). Meestal lach ik err dan gewoon mee, want je eraan ergeren helpt toch niet .

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joanna
    Ik speel ook nog maar enkele maanden en mijn (akoustische) gitaar die kostte 100 euro. Eigenlijk moet je gitaarspelen niet onderschatten, maar zeker jezelf ook niet. Ik leer het op mn eentje spelen en nhet gaat best wel vlot vooruit. Natuurlijk heb je der wat geduld voor nodig en genoeg oefening. Maar als je gemotiveeerd bent dan zal het zeker wel lukken.
    Zelf heb ik wel enkele dagen gehad dat ik mn gitaar in de andere hoek ven de kamer wou gooien (heb ze uiteindelijk gewon neergelegd, gooien is niet echt goed voor de gitaar ). Meestal lach ik err dan gewoon mee, want je eraan ergeren helpt toch niet .
    hoe kan je dan boos worden bij het gitaarspelen? als het niet lukt, dan lukt het niet, dan wacht je even, en probeer het nog eens, en nog eens, en nog eens, maar je moet wel bereid zijn veeeeel te oefenen, wil je het een beetje onder de knie krijgen, ik ga 2x per week naar les, en elke dag speel ik ongeveer 2 uur, e ik speel nu 2 jaar, en sinds ongeveer een half jaar les, het liefste zou ik elke dag les hebben, nu bijvoorbeeld, wil ik dolgraag meer verdiepen in andere toonladders, maarja, vrijdag pas weer les zucht zucht
    maar dus veel oefenen, dan kom je er!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  4. #24

    Standaard

    Code:
    om een accoust te spelen, heb je 2 handen, wellicht een plectrum, gezond verstand, en goede zin nodig,
    Waarom zegt iedereen dit? Ik speel nooit met plectrum, niet op mijn elektrische en ook niet op mijn accoustische. Wat is het verschil tussen met je vingers tokkelen of met een plectrum.

    Welkom. Ik kom ook uit belgie vanwaar uit belgie kom jij? (als je het al het gezegd dan heb ik slecht gelezen)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mustang16
    Code:
    om een accoust te spelen, heb je 2 handen, wellicht een plectrum, gezond verstand, en goede zin nodig,
    Waarom zegt iedereen dit? Ik speel nooit met plectrum, niet op mijn elektrische en ook niet op mijn accoustische. Wat is het verschil tussen met je vingers tokkelen of met een plectrum.
    Euh, het geluid bijvoorbeeld. Ik vind met plectrum spelen op een electrische gitaar ook veel confortabeler, makkelijker, practischer, veelzijdiger.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    limburg(belgie)
    Berichten
    151

    Music

    k'woon in limburg gij ?
    ik ga ook gewoon zonder plectrum gitaar spelen denk ik
    denk ook dat dat het makkelijkste gaat zijn ? of juist niet ik weet het zelf nog niet

  7. #27

    Standaard

    ik in oost-vlaanderen, ik vind zonder plectrum het makkelijkste

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    13 juli 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    39

    Standaard

    Ik speel nu 7 jaar gitaar en speel nooit met een plectrum! Ja, één keer voor een concert. Toen moest ik wat begeleiding doen, akkoordjes, toen moest ik een plectrum gebruiken van m'n leraar. Ik vind het niet erg nuttig, het verschilt weinig met m'n nagels.
    Maar toen had ik er zo'n handje van om akkoorden met m'n duim aan te slaan. Ja, dan klinkt een plectrum heel anders.

    Een beginnersgitaar kun je al vinden vanaf 80 euro. Die dingen zijn echt niet duur. Ik had er zelf één voor 300 gulden, met tas, muziekstandaard en voetensteun erbij. Hij gaat nu al zeven jaar mee.

    Het enige wat je nodig hebt voor gitaar spelen is een gitaar en een beetje muzikaal gevoel.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Euh, het geluid bijvoorbeeld. Ik vind met plectrum spelen op een electrische gitaar ook veel confortabeler, makkelijker, practischer, veelzijdiger.
    tja bram, uiteraard kan ik weer niets anders als jou volledig gelijk geven, nu moet ik zeggen, heeel soms, dan zet ik super veel delay en heel zware reverb aan, dan is het heerlijk om met je vingers te spelen, maar dan tokkel ik niet echt, over het algemeen is plectrum toch ook echt rete-fijn, maar je moet maar zelf kijken wat je doet laura

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door linda
    Het enige wat je nodig hebt voor gitaar spelen is een gitaar en een beetje muzikaal gevoel.
    niet persé, ik ken ook iemand zonder musikaal gevoel, of gevoel voor ritme, en die speelt nou al iets langer als mij gitaarn, alles kan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    limburg(belgie)
    Berichten
    151

    Music

    maar klinkt met plectrum dan veel mooier of juist niet ?
    dat is net wat ik me afvraag
    zelf ga ik het leren zonder plectrum

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top