Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard koch studiotone of h&k puretone?

    Hallo allen!

    Ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraag. Ik speel op een koch studiotone en ben hier behoorlijk tevreden mee, alleen gaat die soms net niet hard genoeg. Nu kan ik tegen een goede prijs mijn koch inruilen voor een h&k puretone. Nu is mijn vraag; heeft iemand ervaring met deze versterker(s), zeker live? De puretone is een enkelkanaals, de koch heeft er twee. Welke pedalen zijn goed bruikbaar bij de puretone? Kent iemand beide versterkers en kan me advies geven? Bedankt!

    Groeten, marnix

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Puretone klinkt goed met pedalen en heeft een wat stuwender laag als de Studiotone. Klinkt erg lekker met een Fulltone OCD als boost en een Fatboost als smoothy overdrive. Welk pedaal vet zal klinken voor een vette distortion zou ik je niet durven te zeggen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2003
    Locatie
    Vorst aan de Maas
    Berichten
    472

    Standaard

    Is het niks om een twintone te overwegen? Is namelijk 50 watt met een ingebouwde powersoak.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteRS
    Is het niks om een twintone te overwegen? Is namelijk 50 watt met een ingebouwde powersoak.
    goede tip idd

  5. #5

    Standaard

    Is inderdaad geen slechte tip, alleen vind ik het geluid van de studiotone veel mooier dan van de twintone. Wat dikker en minder scherp. De puretone klinkt volgens mij meer als de studiotone maar dan nog vetter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marnix
    Is inderdaad geen slechte tip, alleen vind ik het geluid van de studiotone veel mooier dan van de twintone. Wat dikker en minder scherp. De puretone klinkt volgens mij meer als de studiotone maar dan nog vetter.
    tip: koop de topversie van de studiotone met een 2x12 of 4x12 bogner kast eronder. Als dat niet hard genoeg gaat, dan ben je echt doof !

  7. #7

    Standaard

    Hoi Arjan,

    Ik heb een Marshall 4x12 kast, dus volume genoeg zou je zeggen. En in principe is dat ook wel zo, ware het niet dat ik gehoorbescherming gebruik en dan blijft er te weinig volume over. Speel dan zachter zou je zeggen, maar aan het einde van de avond gaat het toch gewoon te hard met een flink meppende drummer enzo. Dan blijft er niets anders over dan oordoppen te gebruiken, waarbij de Koch het niet meer haalt, helaas.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marnix
    Hoi Arjan,

    Ik heb een Marshall 4x12 kast, dus volume genoeg zou je zeggen. En in principe is dat ook wel zo, ware het niet dat ik gehoorbescherming gebruik en dan blijft er te weinig volume over. Speel dan zachter zou je zeggen, maar aan het einde van de avond gaat het toch gewoon te hard met een flink meppende drummer enzo. Dan blijft er niets anders over dan oordoppen te gebruiken, waarbij de Koch het niet meer haalt, helaas.
    owkee, begrijp je punt... is idd lastig... kan je de drummer niet sommeren om zachter te spelen probleem opgelost ! met die set up heb je een lekker geluid hoor !
    Ik gebruikte ook oordoppen, maar ik ben dr van afgestapt omdat je druk van de muziek mist, en dat is waarschijnlijk jouw probleem niet zozeer het volume gebrek van je amp !
    Dus ik zou maar die set houden als ik jouw was ! Heerlijke combi, ik gebruik zelf alleen de combo, maar zou em echt nog weleens over een 4x12 willen gooien !

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ken het probleem. Zoek het dan meer in de totale sound dan puur volume. Een van nature meer stevige mid en verfijnder tophoog prikken ook door je gehoorbescherming heen. Selecteer daar een amp meer op dan op volume/vermogen. Daarnaast blijven, ook voor 4x12 cabs, Beam Blockers gewoon briljant. Zeker als je er kort voor staat, of er schuin voor hoor je jezelf gewoon veel beter. Ja. ook met oordoppen. Ik doe niet anders.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Goede adviezen hierboven. Ik repeteer met een Studiotone en heb nooit problemen met de meppende drummer. Als hij te hard mept, mep ik namelijk ook
    Te koop: Martin HD28 1980

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top