Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Party is het te doen? leren met alleen internet.

    Hallo , Volk van het goede leven.
    zoals meschien reeds gelezen wil ik gitaar gaan spelen maar ik zit echt met de vraag in mijn hoofd of het wel haalbaar is om dit te leren door middel van internet.
    nou moet ik er bij vertellen dat ik echt niets maar dan ook echt niets over het gitaar spel weet.
    ik heb ooit wat blokfluit lessen gehad ( maar eraf gekicked omdat ik kindjes met mijn fluit sloeg )
    maar veder kan ik dus ook geen noten lezen of iets dergelijks.
    ik heb dan zelf een klein beetje via internet uitgezocht hoe die tabs werken enzo maar veder weet ik echt niets.

    nu had ik de dood simpelle vraag , is het haalbaar om enkel met behulp van internet(en eventueel een lesboek) gitaar te leren spelen?
    ik wil het gewoon heel graag leren maar ik heb geen geld voor een gitaar leraar (de wacht rijen zij hier ook 1,5 jaar lang).
    graag jullie advies.

    Groetjes,
    mark.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Hey,

    Ik denk wel dat je best goed kunt worden met internet..er zijn genoeg gitaristen die zichzelf alles geleerd hebben en geen noot kunnen lezen. Wat wel gevaarlijk is, is de kans dat je je iets verkeerd aan leert, want dat duurd wel veel langer om het af te leren als dat je het in een keer goed doet. Maar in principe kun je het best doen. Succes

    Herman
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Het is zeker mogelijk. Het enige wat je echt nodig hebt is een portie zelfkritiek. Ik ben zelf ook autodictaat zoals dat heet. Alles wat ik weet komt van internet of boeken. Het is misschien wel handig om zo'n boekje voor beginners in huis te halen. Je hoeft geen noten te kunnen lezen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Het grote nadeel van het van internet leren spelen is dat het niet interactief is. Je probeerd te spelen wat je op je computerscherm ziet, maar vervolgens is er niemand die dat ziet en daarop kritiek kan geven. Ik ben van mening dat dat wel belangrijk is om een goede gitarist te worden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Daarom zelfkritiek. Ik heb mezelf wel eens opgenomen om te horen hoe het klonk (gewoon met zo'n slecht microfoontje dus), dat werkt prima. Werkt natuurlijk niet voor je techniek

  6. #6

    Standaard

    Heb je misschien vrienden die gitaar spelen?
    Het is altijd handig/mooi meegenomen als zij je de basis technieken aanleren.

    Veel succes , gagitaar spelen! echt een aanrader

  7. #7

    Standaard

    Ander groot voordeel is ook wel dat je net zo snel (of langzaam) kan oefenen als je zelf wilt. Als jij zin hebt om 3 uur per dag te oefenen dan kan dat. Ik heb mezelf leren spelen, ook omdat ik t fijner vond om zelf lekker te prutsen. Ook kan je zelf je lesmateriaal afstemmen en lekker doen wat je zelf t leukst vind, in plaats van 10 majeur pentonische toonladders te leren spelen. Als je (net als veel mensen hier) een hekel hebt aan theorie kan je dat overslaan

  8. #8

    Party

    ik denk dat het probleem van mij is bij het leren van de theorie dat ik geen enkelle bassis heb.
    zoals blauw bijvoorbeeld net zei :
    in plaats van 10 majeur pentonische toonladders
    dat zijn van die dingen waarbij ik dus meteen heb van , waar heeft ie het over.

    Ik heb echter wel 2 vrienden die gitaar spelen en dus denk ik dat ze mij ook wel een beetje zullen helpen.
    en ik heb natuurlijk ook dit forum om vragen te stellen

    Groetjes,
    Mark.

  9. #9

    Standaard

    dan blijkt wel weer hoe fout je kan aanleren want er bestaan maar 2 pentatonische majeur ladders

    je kunt ze wel in de 12 grondnoten/toonsoorten spelen maar dat is wat anders....

    het ligt er maar aan wat je met je gitaarspel wil bereiken is meer voor de fun/hobby dan is er denk ik niet zoveel mis mee om het uit boek of een site te halen wil je echter wat serieuzer mee bezig dan zullen de meeste toch naar een leraar moeten en enkeling daar gelaten

  10. #10

    Party

    nou oke , allemaal bedankt voor de posts.
    Mijn twijvels zijn nu wel weg.
    op naar het volgende hoofdstuk, een eerste gitaart.

    Greetz , mark.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top