Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Brussel, België
    Berichten
    265

    Standaard 'beste' album BB King?

    Hallo, ik ben al een tijdje aan het experimenteren met blues, maar nu zou ik echt wel graag wat BB King gaan spelen. Ik ken nog niks van King, en ik zou van jullie graag horen welk zijn beste album is, zodat ik er een kan kopen.

    Thanks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Niet z'n beste album maar een hele goede verzamelaar: "The Very Best Of BB King" (MCA, MCBD 19505). Een goede indruk van wat de man door de jaren heeft gedaan met z'n hits er op (o.a. Thrill Is Gone, Sweet Sixteen, How Blue Can You Get) en mooie studio opnamen, dus geen vage live-optredens. In de inlayer (het boekje) kun je lezen van welk album het desbetreffende nummer afkomstig is en later dat halen.

    Ook nog eens low budget, tientje of zo.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    858

    Standaard

    als ik zelf dat soort vragen heb kijk ik vaak even op allmusic.com en dan bij de discografie van de desbetreffende artiest. Daar zie je een mooi overzicht van alle uitgebrachte albums plus een aantal sterren erachter als rating.

    Maar zoals hierboven wordt gezegd, een greatest hits album is bij BB King wel makkelijk. Verder kan ik ook de concert dvd 'Sweet 16' aanraden, geen cd weliswaar maar wel erg mooi

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2004
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    745

    Standaard

    Allmusic is inderdaad een handige site om een indruk te krijgen van een bands werk. Ik gebruik hem ook vaak.

    Van BB King wordt Live At The Regal dikwijls geroemd. Een energiek live album met goede muzikanten en een uitstekende sfeer. Het gitaarspel van BB is hier afgemeten, economisch, geen overdaad. Precies goed.
    "Dit is niet zuiver, maar wel dondershard!", aldus een toeschouwer bij het debuutoptreden van The Rejects.

    http://www.myspace.com/therejectskampen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Brussel, België
    Berichten
    265

    Standaard

    ok bedankt gasten, ik zal beginnen met de best of en de rest zal wel volgen


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top