Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard Retro-Sonic chorus binnen

    www.retro-sonic.com



    die van mij heeft alleen blauwe leds.

    Bij de pedalendag van afgelopen herfst werd mij een ding duidelijk; een boss ce-1 is de mooiste chorus & vibrato die ik ooit heb gehoord. Ik heb een poosje gekeken naar een tweedehands model, maar het werd me duidelijk dat een echte boss ce-1 vrij duur is, lomp groot, zwaar, stoort, niet true bypass is en ook kan oversturen. Op zoek naar een alternatief dus.

    De choralflange is erg mooi, maar heeft niet dat diepe geluid van de ce-1. Hetzelfde geld, naar mijn mening, voor andere boss chorussen, line6 chorussen, electro harmonix chroussen, niets klinkt als die ce-1! Ik wilde dus iets van een replica. Retro Sonic maakt er een en die heb ik na lang wachten* nu eindelijk binnen.

    De unit is erg klein; 80x 100 x 30 mm ofzo. Het ding heeft 12v ac power nodig en gelukkig heeft mijn Burkey Flatliner dat, want de 110v voeding is hier behoorlijk nutteloos. Het werkt perfect.

    Het geluid is fenomenaal; precies zoals ik me de ce-1 kan herinneren. Ik zou hem wel eens naast een echte willen horen, maar afgaande op de reviews op thegearpage.net is het nagenoeg hetzelde. Het is echt Andy Summers in een doosje; erg diepe chorus met de knop op 11:00. Je hebt inderdaad maar 1 knob voor de chorus, maar gek genoeg is dat voldoende. De vibrato is echter nog mooier naar mijn mening. Met depth en rate op 14:00 heb je een sound die doet denken aan een hammondorgel. Prima leslie simulatie! Er zit nog een level knop op, hiermee kun je het signaal aanpassen aan je droge signaal, Je kunt er een beetje mee boosten. De unit is absoluut storingsvrij. Er schijnt een bepaald circuit in te zitten wat het ruisniveau onderdrukt; nou het werkt perfect! Ik kan er nog lang en breed over uitweiden, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat een waanzinnige chorus en vibrato in zo'n klein doosje past, met ook nog eens een heleboel tekortkomingen van de originele boss ce-1 weggewerkt. Een aanrader voor iedereen die een verbeterde ce-1 wil!

    *Ik heb de unit via musictoyz gekocht. Normaal nooit een probleem, maar deze keer sloeg het noodlot toe. Veel gezeik en onbeantwoorde emails later heb ik alles binnen, zes maanden later welteverstaan. Ik zal details besparen, maar je wilt gewoon niet meemaken dat er iets misgaat bij hun, want dan ben je flink zuur. Customer support is iets waar ze nog nooit van gehoord hebben geloof ik. Het is allemaal lekker goedkoop, maar je bent gewaarschuwd!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Talking

    Musictoyz... op Harmony-central altijd goed voor eindeloze discussie.

    Maar wat was je er nu voor kwijt, minder dan een CE-1??
    Onder de streep.

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Hee gefeliciteerd!

    Heb er ook al naar gekeken.
    Nadeel vind ik dat in vergelijk met de originele CE-1 de Retro-sonic niet stereo is.....en ik speel dus stereo.

    Enne.....dacht dat ze nog niet CE waren goedgekeurd?

    Maarru.....zondermeer een he-le-goeie chorus!

    Vinni

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Musictoyz... op Harmony-central altijd goed voor eindeloze discussie.

    Maar wat was je er nu voor kwijt, minder dan een CE-1??
    omgerekend iets van 210 euro ofzo? $250, maar dan de koers van Januari.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Hee gefeliciteerd!

    Heb er ook al naar gekeken.
    Nadeel vind ik dat in vergelijk met de originele CE-1 de Retro-sonic niet stereo is.....en ik speel dus stereo.

    Enne.....dacht dat ze nog niet CE waren goedgekeurd?

    Maarru.....zondermeer een he-le-goeie chorus!

    Vinni
    Ik weet dat niet van die CE keuring. Wat is het probleem? Loop ik gevaar ergens mee?

    Dat stereo, ik geloof dat de stereo uitgang van een CE-1 gewoon een extra droge uitgang is. Oftwel, je zorg dat na je een a/b/y box een van de twee versterkers de chorus krijgt en je bent klaar, toch? Tenminste, zo ga ik het doen, want ik speel ook vaak stereo. De originele ce-1 heeft toch ook alleen een mono input? Dat betekend dat je hem ook als laatste in je chain moet zetten wil je hem het beste in stereo kunnen gebruiken. Ik denk dat ik een a/b/y box met mono chorus aan de a of b output handiger vind. Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar dit is zoals ik het nu zie, met wat ik nu weet.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Gefeliciteerd Ewout ! Klinkt goed. Mocht je trouwens ooit nog problemen hebben met MusicToyz: gewoon één keer een telefoontje aan spenderen, dat scheelt je maanden ergernis. Succes verzekerd.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Gefeliciteerd Ewout ! Klinkt goed. Mocht je trouwens ooit nog problemen hebben met MusicToyz: gewoon één keer een telefoontje aan spenderen, dat scheelt je maanden ergernis. Succes verzekerd.
    bedankt Mitch! Ik ben inderdaad erachter gekomen dat telefoneren helpt. In mijn geval loste het niet alle problemen op.

    Een kort overzichtje:

    -op 2 januari 2006 bestel ik een fulldrive 2 mosfet, ernie ball volume pedaal en de chorus. Alleen de fulldrive is nog niet binnen, de bestelling zou pas verzonden worden als alles binnen is. Verwachte datum dat mijn fulldrive binnen is: 21 januari.

    -op 1 februari nog steeds niets gehoord. Mailtje of twee gestuurd, voicemail of drie achtergelaten, geen antwoord. Ik ben geduldig. Ondertussen weet ik via fulltone dat Musictoyz weldegenlijk de fulldrive binnen heeft, maar blijkbaar krijgen andere mensen hem eerder.

    -eind April en een heleboel ladingen fulldrives verder (info van fulltone) wordt mijn bestelling eindelijk geshipped. Tot mijn grote verbazing zit in het kleine pakketje alleen de fulldrive,(met een serienummer al over de 1000! toen ik bestelde waren ze aan het wachten op nrs 2-26...) Geen chorus, geen volumepedaal. Ik diverse malen mailen; geen antwoord. Voicemail, geen antwoord. Ik bel ze op, midden in de nacht, krijg ze eindelijk aan de lijn. Ze zeggen dat ze het diezelfde dag nog sturen, waar ik lichtelijk verbaasd over ben, maar goed.

    -eind mei bel ik weer, want ik heb nog steeds geen volume pedaal en chorus binnen. Welke pedalen kreeg je ook alweer? Duh. Nu wordt het echt opgestuurd.

    -eind juni eindelijk een UPS trackingnr. Binnen twee dagen is het pakketje hier. Dat had dus ook 4 januari kunnen zijn... grrrrrrr.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music



    Dan bedienen ze waarschijnlijk liever de eigen markt of zo ? Suf.
    Nou ja, ik heb toch geen pedalen meer nodig, maar ik ben er wel achter dat de 'golden days' van importeren wel over zijn
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Nou ja, ik heb toch geen pedalen meer nodig, maar ik ben er wel achter dat de 'golden days' van importeren wel over zijn
    Hoe bedoel je?
    Onder de streep.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Nou, in de eerste plaats komt er echt geen fluit meer ongezien door de douane, dus dat voordeel is al weg en als je dan met winkels ook al meer gezeik krijgt...dan zijn de voordelen weg voor mijn gevoel.
    Zal niet zeggen dat ik nou ineens anti-import ben, maar het echte 'voor een dubbeltje op de eerste rang' van een jaar of twee terug is er wel een beetje vanaf.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top