Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Goedkope gitaar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard Goedkope gitaar

    Hallo,
    ik speel al even elektrische gitaar, maar nu zou ik graag goedkoop een akoestische gitaar kopen voor erbij, ik zou hem willen gebruiken om af en toe eens op te spelen, en om mee te nemen op kamp met de jeugdbeweging, om snel mee te nemen naar vrienden, het moet dus zeker geen te dure hebben, maar hij moet een beetje bespeelbaar zijn en een beetje klinken. Wie heeft suggesties?

    Mvg,
    Koen

  2. #2

    Standaard

    We willen allemaal wel een gitaar hebben die wel klinkt, maar weinig kost. Misschien kun je ff stickie van gitaren onder de 250 bekijken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squiertele
    Wie is dat? Hij lijkt op Joe Perry vind ik. En wat voor gitaar is dat?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    ja inderdaad, maar ik zou graag enkele suggesties hebben, ik dacht aan zo'n Richwood van 88 euro die ik ooit eens zag, maar dat is waarschijnlijk helemaal niets. Ik kan misschien ook nog in Musicstore geraken en daar één kopen.

    Mvg,
    Koen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    315

    Standaard

    Je kunt ook denken aan tweedehands. Soms vind je prima gitaren voor rond de 200 Euro. Ik zocht ook een goed, maar goedkope gitaar voor bierovergoten koniginnedagoptredens, bij het kampvuur e.d. Ik heb toen 2 Yamaki's gekocht en één Crafter, de beste (de Yamaki F-130) geselecteerd en de andere twee weer doorverkocht (waren overigens ook niet slecht). Uiteindelijk was ik voor 150 Euro klaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ja, tweedehands wil 'k wel doen, maar ik weet nie zoveel van akoestische gitaren enzo, en ik weet ook niet precies welke merken ik goedkoop kan vinden, ...

    Het moet ook echt maar een gitaar zijn voor af en toe eens ergens mee naar toe te nemen. Het maximum wat ik wil besteden is dan ook ongeveer 100 euro.


    Groet,
    Koen
    Laatst gewijzigd door *mav11*; 6 juli 2006 om 11:30

  6. #6
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Tja voor een maximum van Honderd euro heb je niet veel. Of je moet tweedehands erg geluk hebben. Lees de stickies even door. Een redelijke gitaar begint gewoon pas bij 150 a 200 Euro en dan zit je soms nog wel in de gevarenzone qua slechte gitaar.


    Even doorsparen misschien of op marktplaats snuffelen. Al zit daar ook weinig soeps bij.

    ALs je dan toch echt perse NU een gitaar wil zou ik iemand meenemen die een beetje kijk heeft op akousische waardoor je geen kat in de zak koopt. In deze prijsklasse is het moeilijk om te zeggen welk merk prima kwaliteit levert.

    Succes in ieder geval

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    549

    Standaard

    Hey mav, ik heb hetzelfde probleem, ik ben vandaag naar de winkel (in Aarschot) geweest en had eens gevraagd. De raadden me een Cort aan, 220-230 euro, de winkeleigenaar zelf vond ze beter dan de modellen van 400-500 euro in zijn winkel. Gaan we dit weekend eens vragen in J&R en Jacky?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Ik zou voor een Richwood gaan. Op zich niet echt duur, zeker niet tweedehands, en er zitten best goeie tussen met een zeker niet onaardige klank! Bovendien hoef je op zoiets ook niet al te zuinig zijn...ook wel eens lekker :P

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    ja ik was ook al aan het denken aan een Richwood, het is ook de bedoeling dat hij een beetje speelt, gewoon om mee te nemen op kamp, ...

    Dan hoef ik er ook niet echt zuinig op te zijn.

  10. #10
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    mijn akoestische was 135
    en ik heb een 2e die was 69

    en die van 69 klink toch ook best goed!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top